مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور: طرح تقسیم شهرستان کازرون را اصلاح کردیم

  • 31 اردیبهشت 1397 - 17:43
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور: طرح تقسیم شهرستان کازرون را اصلاح کردیم

سعید جلالی، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در خصوص طرح تقسیم شهرستان کازرون فارس گفته: بخشی از دغدغه‌های نخبگان و صاحب‌نظران کازرونی به واقعیت نزدیک بود آنجایی که به یکپارچگی مدیریت منابع طبیعی و زیستی و تاریخی اشاره داشتند و خواهان لحاظ وحدت ساختاری و مدیریتی بودند، مورد توجه ما قرار گرفت. معتقدیم برخی از نظرات نخبگان و آگاهان کازرون به کار ما آمد و البته  طرح را اصلاح کردیم.

این مقام وزارت کشور در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا افزود: بدون تردید بخشی از توسعه منطقه‌ای در ایران با تقسیمات کشوری گره خورده است. همان ابتدا بزرگان کازرون تاکید می‌کردند با ایجاد شهرستان جدید مشکلی ندارند و مسئله ایشان امور غیرمنطقی و غیرعقلانی در موضوع تقسیمات کشوری بود.

او گفته: من احساسات خالص جوانان و زنان و مردان کازرون را درک می‌کنم و توصیه میکنم مراقب وحدت و انسجام منطقه ای شان باشند تا این گونه به اذهان تداعی نشود که آنان در برابر مردم خوب و مهربان قایمیه هستند. آنان برادران هم هستند. ما نیز در ارتباط و تعامل با بزرگان و معتمدین آنان خواهیم بود.

آقای جلالی در خصوص جزییات اصلاح طرح تقسیم شهرستان کازرون سخنی نگفته است.

اعتراضاتی که از هفته گذشته در کازرون علیه این طرح شروع شد و چند روز به طول انجامید سه کشته و شماری زخمی داشت.

بر اساس طرحی که چندی قبل مطرح شده، قرار است بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون جدا و شهرستان جدید کوه چنار تشکیل شود.

حسین رضازاده نماینده شهرستان کازرون در مجلس از جمله نمایندگانی است که تلاش می‌کند بخش چنارشاهیجان را به شهرستان تبدیل کند.

دیدگاه