ششمین روز اعتراض کازرونی‌ها به نماز جمعه کشیده شد

  • 31 فروردین 1397 - 17:11
ششمین روز اعتراض کازرونی‌ها به نماز جمعه کشیده شد

تجمع معترضان به تقسیم کازرون فارس به دو شهرستان «کازرون» و «کوه چنار»، امروز در ششمین روز خود به نماز جمعه کازرون کشیده شد.

تجمع کنندگان در نماز جمعه با شعارهای «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما»، «وای اگر غیرتم حکم جهادم دهد» و… اعتراض خود را به طرح تقسیم کازرون نشان دادند.

بر اساس طرحی که چندی قبل مطرح شده، قرار است بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون جدا و شهرستان جدید کوه چنار تشکیل شود.

حسین رضازاده نماینده شهرستان کازرون در مجلس از جمله نمایندگانی است که تلاش می‌کند بخش چنارشاهیجان را به شهرستان تبدیل کند.

در این میان گروهی از مردم کازرون با برپایی تجمعات مختلفی با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

در همین حال محمد خرسند، امام جمعه کازرون در واکنش به اعتراضاتی که در نماز جمعه امروز شکل گرفت، گفت: از کسانی که به طرح تقسیم کازرون اعتراض دارند، درخواست می‌شود دیگر تجمعی برپا نکنند.

حجت الاسلام خرسند با نشان دادن نامه‌ای گفت: این نامه از طرف استانداری فارس به تقسیمات کشوری وزارت کشور فرستاده شده و مضمون آن این است که بیشاپور، تنگ چوگان، امام‌زاده سید حسین، دشت برم و تعدادی از روستاهای این دهستان و دهستان انارستان مربوط به بخش مرکزی کازرون و شهرستان کازرون است.

دو روز قبل هم هادی پژوهش‌جهرمی، معاون سیاسی استاندار فارس گفته بود: در پیشنهاد نهایی ارائه شده به وزارت کشور «تنگ چوگان، شهر بیشابور و امامزاده حسین (ع)» جزء کازرون است و دهستان انارستان و دشت‌برم از کازرون جدا نمی‌شوند.

دیدگاه