«رقابت‌های سیاسی را با قربانی کردن مدیران متخصص چون کاوه مدنی پیش می‌برند»

  • 29 فروردین 1397 - 6:40
«رقابت‌های سیاسی را با قربانی کردن مدیران متخصص چون کاوه مدنی پیش می‌برند»

محمد درویش فعال محیط زیست و معاون پیشین مشارکت‌های مردمی سازمان حمایت محیط‌ زیست در خصوص استعفای کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست به امتداد گفت: آن چیزی که ما می‌دانیم این است که پس از انتشار عکس‌های کاوه مدنی که مربوط به سالهای حضور او در امریکا می‌شد جوی امنیتی علیه او تشدید گشت.

وی افزود: به دروغ گفتند که عکس‌ها مربوط به ماموریت اداری ایشان در ماه‌های اخیر و ساختمان سفارت ایران در مالزی بوده است، در حالیکه عکس‌ها مربوط به سال ۲۰۱۳ و آمریکا و جشن خصوصی است که دکتر سروشیان گرفته و کاوه مدنی و همسرش نیز در آن حضور داشتند.

آقای درویش گفت: نهادهای امنیتی ما می‌دانستند که ایشان خارج از کشور زندگی می‌کند و هیچ وقت ادعای مذهبی بودن نداشته و کراوات می‌زند و مانند بقیه شهروندان که در غرب زندگی می‌کنند رفتار می‌کند. از روز اول ایشان به عنوان مشاور به ایران آمد و این ما بودیم که از ایشان خواستیم پست مهمی را قبول کند و نهادهای امنیتی نیز از سابقه ایشان اطلاع داشتند و مهر تایید زدند که در کشور خدمت کند.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: بی‌اخلاقی بزرگ این است که می‌خواهند رقابت‌های سیاسی و جناحی را به این شکل حل کنند و چنین افرادی را قربانی کنند. این فقط قربانی شدن یک فرد نیست بلکه قربانی شدن دانش و تخصصی است که با توجه به مشکلات موجود به آن نیاز داریم. اگر کشورمان با بد‌ترین شرایط محیط زیستی مواجه است، هشت میلیارد خسارت آلودگی هوا، رکورد نشست زمین در طول ۵ سال گذشته در کره زمین، ۱۴۰ برابر شرایط بحرانی در بخش‌هایی از استان فارس، تخریب ۳۰ درصد جنگل‌ها در غرب کشور، از بین رفتن ۵ میلیون شمشاد در هیرکانی، خشک شدن تالاب‌های ارزشمند و با بحران ریزگرد‌ها مواجه هستیم، همه دلیل بر این است که چیدمان مدیریتی در این کشور متناسب با توانمندی‌های بوم‌شناختی نبوده و از دانش لازم برخوردار نبودیم. نیت خیر برای اشتعال زایی بوده اما منجر به نابودی شده است. اصفهان، خوزستان، بختگان و جازموریان از بین رفت و جای خالی تخصص در چیدمان توسعه دیده می‌شود و این هم نحوه برخورد با مدیران.

او گفت: واقعا متاسف هستم برای سازمان محیط زیست و آقای کلانتری که در مقابل اتفاقات رخ داده برای کاوه مدنی و دیگر فعالان محیط زیست سکوت کرده و از مدیران ارشد خود هم دفاع نمی‌کند. فکر می‌کردیم شجاعت و رک‎‌گوی و روراست بودن از خصیصه‌های ایشان است اما در این مورد کاملا سکوت کرده‌اند.

کاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن مدت کوتاهی معاون سازمان محیط زیست بود. از او به عنوان متخصصی برجسته و شناخته شده در این حوزه نام برده می‌شود.

آقای مدنی بهمن ماه سال گذشته نیز و به دنبال بازداشت شماری از فعالان محیط زیست، مورد بازجویی قرار گرفته بود.

او به تازگی و در سفری که به خارج از ایران داشت از مقامش استعفا داد.

دیدگاه