نماینده شیراز:برای عراق این همه هزینه کردیم اما برای واردات کالاهای ایرانی تعرفه سه برابر اردن و ترکیه تعیین کرده‌

  • 24 فروردین 1397 - 16:58
نماینده شیراز:برای عراق این همه هزینه کردیم اما برای واردات کالاهای ایرانی تعرفه سه برابر اردن و ترکیه تعیین کرده‌

بهرام پارسایی،نماینده شیراز طی سخنانی در اتاق بازرگانی شیراز با انتقاد از تعرفه های عراق برای صادرات کالاهای ایرانی گفت: ۸سال عراق ما را وارد مصیبت کرد و الآن هم همین کم‌لطفی‌ها را به ما دارد، همان کشوری که ما این‌همه برای آن هزینه کردیم و اکنون نیز داریم هزینه مادی و معنوی می‌کنیم،با تعرفه سنگین مانع از ورود کالای ایرانی می شود.

این نماینده مجلس افزود: تعرفه‌های گمرکی ورود کالا به عراق برای ایران دو تا سه برابر تعرفه‌های ترکیه و اردن است.

آقای پارسایی گفت: هر میزان نتوانیم صادر کنیم و تعاملات ارتباطی برقرار کنیم به همان میزان هم نمی‌توانیم موفق باشیم.سیاست‌های داخلی ما که تحت تأثیر بحث تحریم‌هاست جلوی صادرات ما را گرفته است؛ اگر سالی یک گره از مشکلات کلان باز کنیم، گره‌های کوچک مرتبط با آن نیز باز می‌شود.

به گفته او، بخشی از تحریم‌ها برمی‌گردد به تحریم‌های داخلی ما؛ یعنی وقتی کشور ما امنیتی است و کیهان تیتر می‌زند «امروز ریاض، فردا دوبی»، مشخص است که جلوی سیاست خارجی ما را می‌گیرد.این تیترها، خود تحریمی است.

او افزود: اتریش یک فاینانس برای ایران تهیه کرد که بخشی مخصوص بیمارستان شیراز است، اما وزیر رفاه امروز و فردا کرد و باعث شد به سرانجام نرسد که این مصداق بی‌کفایتی است.

بهرام پارسایی گفت: تا سیاست کلان ما تغییر نکند، مشکلات وضعیت فعلی اقتصاد و اشتغال ما حل نمی‌شود. اشتباه کردن طبیعی است، حالا یک‌زمانی انقلابی شد و تصمیمات انقلابی گرفته شد، اما اصرار بر آن اشتباهات، خطا رفتن است.

دیدگاه