تایید صلاحیت 236 نفر برای انتخابات میان دوره مجلس دهم

  • 25 اسفند 1395 - 21:45
تایید صلاحیت 236 نفر برای انتخابات میان دوره مجلس دهم
علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور از تایید صلاحیت ۲۳۶ نفر برای انتخابات میان دوره مجلس دهم خبر داد.
احمدی عصر چهارشنبه ۲۵ اسفند در نشست خبری با رسانه ها که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد، اظهارداشت: کسانی که رد صلاحیت شده اند ظرف مدت ۴ روز از ۲۶ تا ۲۹ اسفند مهلت دارند تا شکایت خود را به هیات مرکزی نظارت استان ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: نام نویسی انتخابات میان دوره ای مجلس از تاریخ ۸ اسفندماه آغازشد که پس از پایان ثبت نام وروند بررسی ها، روز ۲۴ اسفندماه کار بررسی صلاحیت ها به پایان رسید.
احمدی آمار ثبت نام شدگان انتخابات میان دوره مجلس دهم را تعداد ۲۸۷ نفرعنوان کرد و گفت: این تعداد در ۴ حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند و پس انجام استعلام مراجع ۴ گانه، مستندات در خصوص ۶۰ نفر دراختیار وزارت کشور قرار گرفت که ما آن مستندات را برای هیات های اجرایی ارسال کردیم .
احمدی در توضیح شرایط این ۶۰ نفر ادامه داد: سوابق ۲۹ نفر از سوی نیروی انتظامی ، ۲۸ نفر از وزارت اطلاعات و ۳ نفر از دادستانی برای وزارت کشور ارسال شد که ما نیز برای هیات های اجرایی ارسال کردیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور با تشریح آمار داوطلبان انتخابات مجلس اعلام کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان اهر و هریس ۴۵ نفر مرد و ۱ نفر زن نام نویسی کردند که در مجموع ۴۳ نفر تایید شدند و ۳ نفر نیز به استناد قانون رد صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر در آذربایجان شرقی ۵۹ نفر ثبت نام کردند که ۵۷ نفر مردو ۳ زن نام نویسی کردند که در مجموع ۵۶ نفر تایید شدند و یک نفر نیز انصراف داد و ۲ نفر نیز رد صلاحیت شدند.
احمدی آمار ثبت نام شدگان حوزه انتخابیه استان اصفهان را ۱۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع این تعداد ۱۲۲ نفر مرد و ۹ زن نام نویسی کردند که ۹۶ نفر تایید شدند و ۲۳ نفر رد صلاحیت و ۱۲ نفر هم انصراف دادند.
وی گفت: در حوزه انتخابیه بندر لنگه هم ۴۹ مرد و ۲ نفر ثبت نام کردند که ۴۱ نفر تایید و ۶ نفر رد صلاحیت شدند و ۴ نفر از ثبت نام انصراف دادند.
احمدی درباره رد صلاحیت شدگان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: بر اساس قانون؛ کسانی که صلاحیت رد شده اند می توانند به هیات نظارت استان شکایت کنند و هیات نظارت استان با کسب نظر هیات مرکزی شواری نگهبان بررسی مجدد صلاحیت را در دستور کار قرار خواهد داد و نتایج را به آنان اعلام خواهد کرد .
وی گفت: اگر هیات مرکزی استان کسی را رد صلاحیت کرده باشد داوطلبان می توانند مجددا به شورای نگهبان شکایت کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: در حال حاضر ۳۳ نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده اند ۱۸، نفر انصراف داده اند و ۲۳۶ نفر تایید شده اند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: علت رد صلاحیت داوطلبان بطور قطع از سوی هیات های اجرایی و به استناد بندهای قانونی که پیش بینی شده است به آنان اعلام خواهد شد چرا که داوطلب رد صلاحیت شده باید بداند بر چه اساس صلاحیتش رد شده تا بتواند شکایت و اعتراض خود را دنبال کند.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس روز ۲۹ اردیبهشت همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در چهار حوزه انتخابیه «اصفهان»، «اهر و هریس»، «مراغه و عجب شیر» و «بندرلنگه، بستک و پارسیان» برگزار می‌شود.

دیدگاه