ظریف: ایرانیان سه بار یهودیان را نجات دادند

  • 23 اسفند 1395 - 7:02
ظریف: ایرانیان سه بار یهودیان را نجات دادند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در صفجه توئیترش نوشت که ایرانیان در طول تاریخ سه بار یهودیان را نجات داده‌اند.

ظریف نوشته: «نتانیاهو [نخست وزیر اسرائل] به منظور فروش دروغ های نژادپرستانه علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخ یهودیان را نجات داده است، متوسل به تاریخ قلابی و تحریف تورات می‌شود. عادتش این است.»

او افزده: «بنجامین نتانیاهو نه تنها واقعیات معاصر را تحریف می‌کند، بلکه همزمان گذشته و حتی کتاب مقدس را نیز تحریف می‌نماید.  واقعا تاسف‌آور است که تعصب و نژادپرستی به جایی می‌رسد که علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخش یهودیان را نجات داده است چنین اتهامی وارد می‌شود. کتاب استر بیان می‌کند که چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد؛ دوباره در زمان کوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید و در زمان جنگ جهانی دوم که یهودیان در اروپا کشتار می شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند.»

وزیر امور خارجه این اظهارات را در پاسخ به گفته‌های نخست وزیر اسراییل که معتقد است ایرانیان از ۲۵۰۰ سال قبل می‌خواسته‌اند یهودیان را نابود کنند، بیان کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود که یهودیان پوریم را جشن می‌گیرند چون پرشیا [ایران] «موفق نشد یهودیان را نابود کند» و اضافه کرد که «امروز هم وارث پرشیا، ایران، تلاش دارد دولت یهودیان را نابود کند.»

او پیشتر نیز در سخنرانی خود در کنگره آمریکا به شکلی بی‌سابقه ایرانیان را متهم کرد که امروز نیز مانند ۲۵۰۰ سال پیش قصد نابودی یهودیان را دارند.

 

دیدگاه