تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

دیدار با خانواده‌های فعالان بازداشت‌شده محیط زیست و توضیحات اطلاعات سپاه

  • 23 بهمن 1396 - 16:47

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های این فراکسیون در مورد بازداشت فعالان محیط زیست و همچنین خبر خودکشی کاووس سیدامامی در زندان، از توضیحات کارشناسان اطلاعات سپاه در این باره خبر داد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ادامه پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست امروز هم با خانواده‌های فعالان بازداشت شده محیط زیست و برخی کارکنان موسسه حیات وحش میراث پارسیان بنا به درخواست آنها دیدار کردیم و نظرات کارشناسان اطلاعات سپاه را در این باره استماع کردیم.

او افزود: اظهارات خانواده‌های زندانیان و کارکنان این موسسه مبنی بر چارچوب‌دار بودن فعالیت‌ها و هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در همه مراحل انجام کار حتی ارتباطات بین‌المللی بود و این‌که تلاش‌های آنها معطوف به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب بیشتر آنها و صیانت از گونه‌های جانوری و گیاهی نادر بوده است.

آقای تابش گفت: کارشناسان اطلاعات سپاه نیز با ارائه توضیحاتی ادعای نفوذ سرویس‌های خارجی در برخی عرصه‌های فعالیت این موسسه را مطرح کردند.

نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، امیرحسین خالقی، مراد طاهباز، طاهر قدیریان و سام رجبی از جمله فعالان محیط زیستی هستند که از دو هفته پیش در بازداشت به سر می‌برند.

کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست هم جزو بازداشت شدگان بوده که ادعا شده خودکشی کرده.

دیدگاه