حمله فردی با سلاح سرد به نهاد ریاست جمهوری در تهران

  • 16 بهمن 1396 - 12:17
حمله فردی با سلاح سرد به نهاد ریاست جمهوری در تهران

ساعت ۱۱ صبح امروز دوشنبه ۱۶ بهمن فردی که به حالت کفن‌پوش در تلاش بود از گیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری بگذرد، با اخطار نیروهای حفاظت نهاد مواجه شده و با تیراندازی ماموران از ادامه مسیر بازماند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مهاجم حدودا ۳۵ ساله بوده و با سلاح سرد (قمه) به نهاد ماموران حفاظت نهاد ریاست‌جمهوری حمله کرده است. این فرد در اثر تیراندازی ماموران مجروح شده و پس از بازداشت به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته محسن همدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران هویت این فرد تاکنون مشخص نشده است، اما ماموران به دنبال یافتن هویت و انگیزه‌های وی هستند.

آقای همدانی ساعاتی بعد اخبار منتشر شده به نقل از خود درباره جزئیات تیراندازی امروز را تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: «اتفاقی که در نهاد ریاست جمهوری رخ داد تحت حفاظت و مسئولیت همکاران ما در سپاه پاسداران قرار دارد، چرا که این اتفاق در حوزه استحفاظیه و ماموریتی آنها رخ داده است. همکارانم در این منطقه وظیفه نظارتی ندارند، حتی در این باره اظهار نظر هم نمی‌کنند.»

با این حال، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران با تایید حادثه حمله به نهاد ریاست‌جمهوری و بازداشت متهم اعلام کرد: «تحقیق درباره این فرد و این حادثه بر عهده دستگاه قضایی است و اطلاع رسانی‌های بعدی توسط این دستگاه صورت می گیرد.»

دیدگاه