سرکنسول ایران در استانبول به ایرانیان: به اینجا نیایید، ترکیه، ترکیه سابق نیست

  • 21 اسفند 1395 - 21:10
سرکنسول ایران در استانبول به ایرانیان: به اینجا نیایید، ترکیه، ترکیه سابق نیست

سرکنسول ایران در شهر استانبول ترکیه با هشدار به ایرانیانی که در آستانه نوروز قصد سفر به کشور ترکیه را دارند از آنها خواست به‌دلیل «ناامنی» به این کشور سفر نکنند.

بختیار اسدزاده، سرکنسول ایران در شهر استانبول در گفتگویی با خبرگزاری «میزان» که روز شنبه ۲۱ اسفند منتشر شده خطاب به ایرانی‌هایی که قصد سفر به ترکیه و استانبول را دارند گفت: «به اینجا نیایید! ترکیه، ترکیه سابق نیست، تغییر کرده و نا امن شده است، اگر کار ضروری ندارید به ترکیه سفر نکنید.»

وی افزود: «بعد از کودتا، ناامنی در ترکیه زیاد شده و گروه‌های تروریستی در اینجا فعال هستند و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد و خشک و تر با هم می‌سوزند.»

این مقام ایران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دولت ترکیه و با اشاره به آتش زدن تریلی‌های ایرانی و به قتل رساندن راننده‌های آنها در ترکیه گفت: «دولت ترکیه علیرغم پیگیری‌های ما غرامتی به خانواده های رانندگان پرداخت نکرده است.»

خرداد ماه امسال دو دستگاه کامیون ایرانی در شرق ترکیه در مسیر جاده «دوغوبایزید – چالدران – وان» و در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران به آتش کشیده شد.

سرکنسول ایران در استانبول در پایان با اشاره به فرارسیدن نوروز و سفر زمینی ایرانیان به ترکیه گفت: «چون الان فصل مسافرت‌های نوروزی است و عده زیادی در صف می‌ایستند ممکن است با بدرفتاری مواجه شوند.»

اوایل اسفند ماه سال جاری انتشار فیلمی از ضرب و شتم مسافران ایرانی در مرز زمینی « گوربولاغ» ترکیه منجر به واکنش‌های گسترده‌ای شد و پس از آن خبرگزاری ایسنا از «اخراج مامور اهانت کننده به اتباع ایرانی» خبر داد. موضوعی که به‌صورت رسمی تایید نشد. ایرانیان برای سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارند و این کشور یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه آنهاست.

دیدگاه