انتقاد شماری از نمایندگان مجلس از نامه‌نگاری‌های محمود احمدی‌نژاد

  • 20 اسفند 1395 - 13:36
انتقاد شماری از نمایندگان مجلس از نامه‌نگاری‌های محمود احمدی‌نژاد

شماری از نمایندگان مجلس ایران از نامه‌نگاری محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران انتقاد کرده‌اند.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز جمعه ۲۰ اسفند در این خصوص به خبرگزاری مجلس  گفته که هر اقدامی خارج از پروتکل‌های بین المللی به منافع ملی کشور صدمه می‌زند.

رحیمی افزوده: «برای برقراری ارتباط و نامه‌نگاری در سطح مسئولان و مقامات دو کشور یک‌سری مقدمات دیپلماتیک و پروتکل‌های بین المللی وجود دارد که باید هر مسئولی در هر کشوری این مسائل را رعایت کند.»

اردشیر نوریان یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز خواهان جلوگیری از کارهایی شده که «به منزلت کشور خدشه وارد می‌کند.»

نوریان به خبرگزاری مجلس گفته «به هیچ عنوان قابل قبول نیست که مقامات سابق کشور با برخی کارهای غیر معمول و غیر معقول در سطح بین المللی به جایگاه و شان کشور صدمه وارد کند.»

اخیرا محمود احمدی‌نژاد به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، نامه نوشت و از او خواست که «نظام انتخاباتی و سیاسی آمریکا را اصلاح کند، با احترام به زنان نقش آنان را در مشارکت و رهبری در نظر بگیرد و مانع دست‌اندازی آمریکا به منافع کشورهای دیگر شود.»

خبرگزاری ایسنا پیشتر گزارش داده بود که این نامه به سفارت سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران تحویل و برای حساب توییتری رئیس‌جمهور آمریکا هم ارسال شده است.

با این حال برخی منابع خبری می‌گویند که این نامه به نگهبان سفارت سوئیس تحویل داده شده و این سفارت نیز گفته که نفش نامه‌رسان را ندارد.

محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۵ نیز به جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا نیز نامه ای نوشته بود. او در همان سال نامه دیگری هم برای مردم آمریکا نوشت و در مرداد ماه سال ۱۳۹۵ به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نامه نوشت.

احمدی‌نژاد در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران است و سمت سیاسی دیگری ندارد. تلاش او برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران با نهی رهبری روبرو شد.

دیدگاه