نماینده شیراز: اعتراضات اخیر نتیجه عملکرد غلط چند دهه گذشته ماست

  • 17 دی 1396 - 11:05
نماینده شیراز: اعتراضات اخیر نتیجه عملکرد غلط چند دهه گذشته ماست

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که اعتراضات اخیر «حاصل ۵ سال گذشته نیست بلکه نتیجه چندین دهه عملکرد غلط ماست.»

بهرام پارسایی امروز به خبرگزاری خانه ملت گفت: اشتباه افراد در مسیر امری طبیعی است ولی اصرار بر ارتکاب اشتباه و عدم پذیرش واقعیت، آینده چندان روشنی را برای ما رقم نخواهد زد، امیدواریم به واقعیات بنگیریم از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

او افزود: در مورد اینکه صدای ملت و اعتراض‌ها شنیده شده یا نه، می‌توان گفت بدون این اعتراض‌ها هم مسئولانی که بین مردم بوده‌اند، صدای مردم را از قبل نیز شنیده بودند.

آقای پارسایی گفت: من به عنوان نماینده در میان مردم هستم و حق اعتراض را امری طبیعی برای آن‌ها می‌دانم، طبیعی است که بعد از وقوع اعتراض افرادی سوء استفاده کنند و دست به اغتشاش بزنند یا اهداف خاصی را دنبال کنند که این موضوع باید مدیریت شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: اعتراض را حق طبیعی مردم می‌دانم، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی اگر مردم تجمع یا اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند، حفظ امنیت این تجمع برعهده دولت خواهد بود.

بهرام پارسایی گفت: دلیل اینکه تاکنون چرا تقاضای تجمع یا اعتراض از سوی احزاب ارائه نشده این استکه در چند دهه گذشته چنین امری باب نبوده و اگر کسی نیز در گذشته درخواست تجمع می‌داد، مورد موافقت قرار نمی‌گرفت و عدم صدور مجوز تجمع تبدیل به عرف شده است.

اعتراضات که از ۷ دی در مشهد آغاز شد و روزهای بعد بیش از ۵۰ شهر از جمله شیراز را فرا گرفت، حدود ۱۰ روز به طول انجامید. در این اعتراضات شعارهای عمدتا سیاسی داده شد. در این اعتراضات به گفته نیروی انتظامی حدود ۲۰ تن از جمله دو دانش آموز کشته و ده‌ها تن بازداشت شدند.

همچنین به گفته حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، میانگین سنی بیش از ۹۰درصد بازداشت‌شدگان زیر ۲۵ سال بوده.

برآورد شده که در این اعتراضات بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند.

دیدگاه