استاندار فارس بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را «خلافکار» نامید

  • 14 دی 1396 - 18:48
استاندار فارس بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را «خلافکار» نامید

اسماعیل تبادار، استاندار فارس در خصوص بازداشت شدگان اعتراضات اخیر گفت: خانواده افرادی که بازداشت شدند بدانند که آنان خلافکار بوده‌اند.

استاندار فارس امروز پنجشنبه ۱۴ دی در حاشیه تجمع شماری از بسیجیان، کارمندان و… که علیه اعتراضات اخیر در شیراز برگزار شد، به خبرگزاری تسنیم گفت: «هر فردی بخواهد خارج از چارچوب نظام جمهوری اسلامی نظم عمومی را به هم بریزد بدون شک سیستم دستگاه قضا و مجموعه‌های مرتبط نیروهای نظامی و انتظامی ‌‌نهایت برخورد را با آنان دارند.»

به گفته او، «همه این‌هایی که دستگیر شده‌اند خلافکار بوده‌ و با حضور در صحنه‌های اعتراض اهتمام داشتند نظم و انضباط عمومی را به هم زده و به اموال عمومی نیز تعرض کنند.»

آقای تبادار در حالی «همه بازداشت شدگان» را «خلافکار» توصیف کرده که حسن روحانی رییس جمهور گفته بود: «این طور نیست که همه آن‌هایی که به خیابان‌ها آمدند از جایی هدایت شده باشند، باید به خواست و مطالبات مردم توجه شود.»

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش گفته «افراد زیادی از اغتشاشگران دستگیر شده‌اند» اما علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس تعداد معترضانی را که در فارس بازداشت شده‌اند، «اندک» دانسته و به خبرگزاری مهر گفته: «اغتشاشگران که افراد اندکی هم بودند شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آن‌ها به طور ویژه بررسی خواهد شد.»

شمار معترضانی که در شیراز بازداشت شده‌اند، مشخص نیست.

اعتراضات که از ۷ دی در مشهد آغاز شد و روزهای بعد بیش از ۵۰ شهر از جمله شیراز را فرا گرفت، یک هفته به طول انجامید. در این اعتراضات شعارهای عمدتا سیاسی داده شد که نشان می‌داد هدف اعتراضات فرا‌تر از دولت است.

در اعتراضات یک هفته اخیر حدود ۲۰ تن کشته و ده‌ها تن بازداشت شدند. به گفته حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، میانگین سنی بیش از ۹۰درصد بازداشت‌شدگان زیر ۲۵ سال بوده.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز ۱۴ دی گفته که شمار معترضان بر اساس «آمار دقیق دستگاه‌های مسئول» ۴۲ هزار نفر بوده.

دیدگاه