حمایت رئیس جمهور آمریکا از اعتراضات در شهرهای ایران

  • 09 دی 1396 - 9:34
حمایت رئیس جمهور آمریکا از اعتراضات در شهرهای ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری از اعتراضاتی که هفتم و هشتم دی در برخی شهرهای ایران رخ داد، حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ترامپ در این پیام توییتری نوشت: «گزارشات زیادی از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شهروندان ایران وجود دارد که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت این کشور برای تأمین منابع مالی تروریسم در خارج این کشور خسته شده‌اند.»

ترامپ توییت خود را اینگونه تمام کرده: «دولت ایران باید به حقوق مردم خود از جمله حق ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره‌گر است.»

روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم دی در شماری از شهرهای ایران از جمله مشهد، قم، کرمانشاه، قزوین، رشت و… تجمعات اعتراضی برپا شد. در این تجمعات شعارهایی در انتقاد از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور سر داده شد.

پیش از این، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از این اعتراضات حمایت کرد و در توئیترش نوشت: «مهم است که ما از معترضان غیرخشن در ایران حمایت کنیم. این، نتیجه اقدامات رژیمی است که تمرکزش بیشتر معطوف حمایت از سازمان‌های تروریستی بوده تا گرفتاری‌های شهروندان خودش.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با تکرار مجدد ادعاهای چند ماه پیش دونالد ترامپ علیه ایران، گفته صادرات اصلی ایران، «خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.» واشنگتن همچنین از «تمامی ملت‌ها» خواسته «علناً» از مردم ایران حمایت کنند.

کاخ سفید نیز بیانیه‌ای را در حمایت از اعتراضات در شهرهای ایران منتشر کرده.

 

دیدگاه