نامه فاطمه کروبی به وزیر اطلاعات در خصوص عدم دسترسی همسرش به اورژانس

  • 19 اسفند 1395 - 1:23
نامه فاطمه کروبی به وزیر اطلاعات در خصوص عدم دسترسی همسرش به اورژانس

فاطمه کروبی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفته که در صورت وقوع حادثه احتمالی برای همسرش مهدی کروبی، ماموران داخل منزل اجازه تماس با اورژانس تهران را ندارند.

فاطمه کروبی در این نامه که ۱۸ اسفند منتشر شده، افزوده که اگر حادثه‌ای برای همسرش رخ دهد ماموران به جای تماس با اورژانس تهران، باید با «بیمارستان مرتبط با وزارت اطلاعات» تماس بگیرند و منتظر تیم درمانی این بیمارستان باشند.

او با اشاره به مسافت طولانی این بیمارستان تا محل حصر خانگی،  اصرار بر این شیوه را «غیر منطقی، سوال‌برانگیز و بی‌مسئولیتی» دانسته و افزوده که مسئولیت سلامت جان همسرش «بر عهده نظام» است.

حسین کروبی نیز چند روز قبل از نامنظم شدن ریتم قلب پدرش خبر داده و گفته بود که پدرم برای معاینه دقیق‌تر به بیمارستان منتقل شد.

مهدی کروبی که ۷۹ سال سن دارد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد.

لغو حصر یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی، رئیس‌جمهور بوده اما هنوز عملی نشده است. دولت می‌گوید تصمیم در خصوص حصر را به طور کامل در اختیار ندارد.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس از جمله مقاماتی است که در سال‌های گذشته بارها در خصوص لزوم پایان یافتن حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد سخن گفته است. موسوی و رهنورد نیز از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.

شماری از چهره‌های مخالف لغو حصر می‌گویند حصرشدگان در صورتی آزاد خواهند شد که در خصوص حوادث سال ۱۳۸۸ «توبه و عذرخواهی» کنند.

مطهری روز دوشنبه ۱۶ اسفند در این خصوص گفت که در خصوص حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ «هم نظام باید عذرخواهی کند و هم سران معترضان.»

به گفته مطهری، «موسوی و کروبی خطا کردند اما آن‌ها تنها خطاکار نبودند. اینکه موسوی و کروبی را منتسب به آمریکا و اسرائیل و فلان جا بکنیم کار صحیحی نیست؛ چراکه اصلا آن‌ها منتسب به جایی نبودند؛ فقط نباید اعتراضات را ادامه می‌دادند.»
نایب رئیس مجلس بر این باور است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی «طرحی برای فتنه» نداشتند و «این چیزهایی [که درباره فتنه گفته می‌شود] خودمان بافتیم و به آن‌ها نسبت دادیم؛ قضیه این است که موسوی و کروبی نمی‌خواستند رئیس‌جمهوری احمدی‌نژاد که خسارات زیادی به کشور زده بود ادامه پیدا کند.»
از حوادث و درگیری‌هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ رخ داد به عنوان «فتنه» نام برده می‌شود.

دیدگاه