وزیر کشور: صدا و سیما شائبه طرفداری از یک کاندیدا را ایجاد نکند

  • 14 اسفند 1395 - 22:47
وزیر کشور:  صدا و سیما شائبه طرفداری از یک کاندیدا را ایجاد نکند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: «در خصوص اقدامات جاری صدا و سیما جلسه ای با مدیران صدا و سیما داشتم و تاکید کردم که انتخابات یک موضوع ملی است و صدا و سیما نباید به گونه ای رفتار کند که شائبه طرفداری از نامزدی خاص در میان مردم ایجاد شود.»

وزیر کشور افزود: قانون در زمینه انتخابات ریاست جمهوری تکلیف را روشن کرده است. در این زمینه کمیته تبلیغات تشکیل می‌شود و صدا و سیما برنامه های انتخاباتی خود را باید به تائید این کمیته برساندکه وزیر کشور هم رئیس این کمیته است.

او گفت: ما در وزارت کشور و شورای نگهبان بازرسی و نظارت هم داریم که اگر به مواردی برسیم که در صدا و سیما یا نهادی دیگر خلاف بی طرفی عمل می‌شود، حتما تذکر دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره اتخابات شوراها ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.

صدا و سیما همواره از سوی گروه های سیاسی عمدتا اصلاح طلب به رفتار جناحی در انتخابات متهم می شود.

وزیر کشور همچنین گفت که در این ایام جبهه هایی اعلام موجودیت داشتند که آن‌ها باید مجوز بگیرند زیرا در غیراین صورت اقدام آن‌ها غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود.

رحمانی فضلی اشاره ای به نام جبهه ای خاص نکرده اما تنها جبهه ای که در هفته های اخیر اعلام موجودیت کرده «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» متشکل از اصولگرایان است که چندی پیش پروانه مافی عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته بود که این جبهه تاکنون هیج کدام از مراحل قانونی برای دریافت مجوز را طی نکرده است.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک جبهه سیاسی است که در پنجم دی ۱۳۹۵ اعلام موجودیت کرد. مرضیه وحید دستجردی، غلامعلی حداد عادل، مهدی چمران و محمد نبی حبیبی از جمله اعضای آن هستند.

 

دیدگاه