نخستین فروشگاه گوشت خشک جهان در دبی

  • 22 اردیبهشت 1400 - 16:31
نخستین فروشگاه گوشت خشک جهان در دبی

نخستین فروشگاه گوشت خشک جهان در دبی، ایده ای فوق العاده از میرکو بیوتلر است که در دوره همه گیری کرونا راه اندازی شده است. این فروشگاه یک قصابی معمولی نیست. آنها اینجا نمونه‌های گزینش شده ای از گوشت‌های خشکی که عمری از ۲۸ تا ۱۰۰ روز و بیشتر دارند را ارائه می دهند.

یورونیوز: میرکو از فرایند تهیه گوشت تا نحوه نگهداری آنها به من بگو. بویژه اینکه ایجا دما چند درجه است؟

بیوتلر: «دما الان ۴.۲ درجه است زیرا در را باز کرده‌اید اما دما معمولا ۱.۵ تا ۲ درجه است و ما با رطوبت ۸۶ درصدی کار می کنیم. این یخچال آزمایشگاهی است و یخچال معمولی نیست. در ۱۴ روز اول روند خشک کردن، آنچه رخ می دهد از بین رفتن بافت عضلانی گوشت است زیرا عضلات از ۷۰ درصد آب ساخته شده اند. بنابراین گوشت در این فرایند رطوبت خود را از دست می دهد و کوچکتر می شود.»

یورونیوز:‌ یعنی منقبض می شود.

بیوتلر: «منقبض و خیلی تردتر می شود. در ۱۴ روز اول، گوشت به حداکثر میزان تردی‌اش می رسد. بعد از ۱۴ روز ما شروع به طعم دادن می کنیم بیشتر به گوشت گاو مثل معطرسازی با طعم انواع خشکبار و همچنین طعم های غیرمعمول.»

یورونیوز: اینجا برخی از بهترین گوشت‌های خشک شما را می بینیم. نمی دانم از کجا شروع کنم. درباره این گوشت‌های خشک صحبت کنیم که به نظر خوشمزه می آیند.

بیوتلر: «اینها برخی از برش‌های گوشت خشک ما در مغازه است. بیشتر آنها برش‌های استانداری چون تاماهاوک، پورت‌هاوس، استیک کابوی، نیویورک استریپ و مانند اینها هستند. فقط اینها نیستند. ما گوشت اردک و بره خشک هم داریم. همچنین غذای اوزی خشک شده. ما همه چیز را خشک می کنیم.»

یورونیوز: از میان همه این‌ها کدام یک مورد علاقه شماست؟

بیوتلر: «نوع پورت‌هاوس. که یک گوشت خشک شده ۴۵ روزه از استرالیاست و استیک ماربلیت.»

یورونیوز: شما این فروشگاه در بحبوحه همه گیری کرونا باز کردید. کووید این صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داده اما چطوره این وضعیت به نفع شما شد؟

بیوتلر: «من دیدم که رستوران‌ها بسته شدند، خانه‌های استیک بسته شدند اما تقاضای مردم و علاقمندان هنوز مانند قبل است. آنها می خواهند از کیفیت خانه‌های استیک برخوردار باشند و از خوردن گوشت لذت ببرند. بنابراین شما می توانید این کار را در خانه انجام دهید.»

یورونیوز: درباره قیمت محصولات بگویید. مثلا برای یک کیلو گوشت چقدر باید پرداخت؟

بیوتلر: «یک کیلوگرم حداقل سطح خرید است. برای مثال این گوشت آنگوس پورت‌هاوس کیلویی حدود ۷۰ یورو است که به نظر من مقرون به صرفه است. اما گوشت‌هایی تا کیلویی ۵۰۰ یورو هم داریم.»

دیدگاه