رقابت نزدیک با ایلان ماسک؛ جف بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

  • 09 اسفند 1399 - 11:05
رقابت نزدیک با ایلان ماسک؛ جف بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

جف بزوس، بنیانگذار فروشگاه اینترنتی «آمازون»، از ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت ساخت خودروهای الکتریکی «تسلا»، پیشی گرفت و دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد.

او شش هفته پیش این عنوان را به ایلان ماسک واگذار کرده بود، ولی با توجه به فراز و فرودهای بازار سهام، به جایگاه قبلی خود بازگشت.

به گزارش تارنمای شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، پس از سقوط ۲.۴ درصدی ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک روز سه شنبه حدود ۴.۵ میلیارد دلار از دست داد، و در فهرست ثروتمندان بلومبرگ دوم شد.

هر چند که جف بزوس نیز با توجه به افت بازار سهام، مقداری از ثروتش را از دست داد، ولی میزان ضرر مالی او کمتر از ایلان ماسک بود، و فقط ۳۷۲ میلیون دلار از دست داد.

در این فهرست، ثروت جف بزوس ۱۹۱ میلیارد دلار، و ایلان ماسک ۱۹۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

ایلان ماسک در ماه ژانویه گذشته، و پس از افزایش چشمگیر ارزش سهام تسلا به رتبه نخست رسیده بود.

او ۱۷۰ میلیون از سهام تسلا را در اختیار دارد. ارزش سهام این شرکت ساخت خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰، حدود ۷۴۳ درصد افزایش یافت، و باعث شد تا ایلان ماسک صاحب ۱۰۶ میلیارد دلار شود.

سال ۲۰۲۰ برای جف بزوس نیز درخشان بود و ارزش سهام او در فروشگاه اینترنتی آمازون، از ۷۵ میلیارد دلار به ۱۷۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش خریدهای اینترنتی مهمترین دلیل موفقیت آمازون در این دوران است.

جف بزوس اخیرا اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ از مدیر عاملی این فروشگاه کناره‌‌گیری می‌کند، و فقط ریاست هیأت مدیره را بر عهده خواهد داشت.

در فهرست ثروتمندان بلومبرگ، بیل گیتس با ۱۳۷ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

دیدگاه