وقتی کرونا پول‌ساز می‌شود؛ مالک شرکت آمازون ثروتمند‌ترین مرد تاریخ بشریت شد

  • 07 شهریور 1399 - 20:57
وقتی کرونا پول‌ساز می‌شود؛ مالک شرکت آمازون ثروتمند‌ترین مرد تاریخ بشریت شد

ثروت رئیس شرکت آمازون روز چهارشنبه گذشته با افزایش پنج میلیاردی به ۲۰۲ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب نام جف بزوس از حیث رکورد دسترسی به ثروت نجومی در تاریخ ثبت شد.

به گزارش یورو نیوز، با عبور سرمایه مالی آقای بزوس از دویست میلیارد دلار وی اکنون در قله ثروتمندان جهان قرار گرفته است. در عصر مدرن، او نخستین فردی است که صاحب چنین ثروتی شده است. جف بزوس درعین حال از زمانی که شاخص‌های تعیین ثروت در معرفی برگزیدگان این حیطه به کار گرفته شدند ثروتمندترین مرد جهان بوده است.

بر اساس رتبه‌بندی جدید میلیاردرها که بلومبرگ روز چهارشنبه فهرست آن را منتشر کرد ثروت رئیس شرکت آمازون از مرز نمادین دویست میلیارد دلار عبور کرده و به ۲۰۲ میلیارد رسیده است.

بنیانگذار بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی در کره زمین اکنون در این رتبه بندی با اختلاف زیاد از بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک در راس ثروتمندان جهان قرار گرفته است. در فهرستی که بلومبرگ ارائه کرده ثروت کنونی بیل گیتس ۱۲۴ و دارایی زاکربرگ نیز ۱۱۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

ثروت شخصی جف بزوس که با سهام شرکت آمازون گره خورده طی ماه‌های اخیر با جهش ناگهانی سهام این شرکت به یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

آمازون از جمله معدود غول‌های تجاری جهان است که در دوران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ ؛ دوره‌ای که اغلب کسب و کارها به دلیل قرنطینه عمومی از فعالیت بازماند، همچنان نیاز مشتریان خود را برآورده کرد و ارزشش سهامش نیز به همین جهت با افزایش مواجه شد. ارزش سهام شرکت آمازون روز چهارشنبه گذشته ۲.۸۵ درصد افزایش یافت تا این مسئله به افزایش ۵ میلیارد دلاری ثروت شخصی جف بزوس منجر شود.

جدا از جف بزوس، مالکان و بنیان‌گذاران شرکت‌های مایکروسافت، فیس‌بوک، تسلا و زوم نیز نه تنها از شرایط کرونا متضرر نشده بلکه با افزایش ثروت جایگاه خود را نیز در فهرست ثروتمندان مستحکم کردند. برخی میلیاردرهای آمریکایی از جمله هشت تن از آنها که روسای شرکت‌های آمازون، تسلا و زوم در بین آنها برجسته‌تر هستند بر اساس گزارش پیشین یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا در دوره کرونا ۱۰ درصد به ثروت خود افزوده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ ثروت بنیان‌گذار شرکت آمازون از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۸۷ میلیارد دلار افزایش داشته که به عبارتی باید گفت وی هر ماه نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده است.

دیدگاه