سایه کرونا از شرق تا غرب جهان؛ ۸۵ هزار مبتلا، سه هزار قربانی

  • 11 اسفند 1398 - 11:20
سایه کرونا از شرق تا غرب جهان؛ ۸۵ هزار مبتلا، سه هزار قربانی

شیوع ویروس کرونا همچنان با شتاب در برخی از کشورهای جهان در حال گسترش است. در مجموع در سراسر جهان از جمله چین، بیش از ۸۵ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان نزدیک به سه هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در روز شنبه دهم اسفند، در چین تاکنون ۷۹ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۸۳۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

کره جنوبی پس از چین، به دومین کانون کرونا تبدیل شده است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۳ نفر دیگر در کره جنوبی به این ویروس آلوده شدند و در مجموع تعداد مبتلایان به ۳۱۵۰ نفر رسیده است. آمار کشته‌شدگان در این کشور تاکنون ۱۶ نفر است. در ایران نیز بر پایه آمار رسمی، تاکنون ۹۷۸ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۵۴ تن جان باخته‌اند.

در فرانسه که در همسایگی ایتالیا، کانون کرونا در قاره اروپا قرار دارد، تدابیر شدیدی علیه شیوع کرونا اتخاذ شده است؛ ممنوعیت تجمعات با حضور بیشتر از پنج هزار نفر از جمله این محدودیت‌هاست. در ایتالیا تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر مبتلا و ۲۹ نفر نیز قربانی کرونا شده‌اند.

در خاورمیانه، قطر از اولین مورد ابتلا به کرونا خبر داد و عراق نیز شناسایی پنج مورد جدید ابتلا به این ویروس را اعلام کرد. همچنین مقام‌های دولتی در لبنان، به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مدارس را در این کشور به مدت یک هفته تعطیل کردند.

آمریکا نیز از شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد ولی اعلام کرد که منشا این ابتلا مشخص نیست. پیشتر اعلام شده بود که شصت مورد ابتلا در آمریکا شناسایی شده است.

همچنین دولت آمریکا نشست آتی «مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا»، (آ.سه‌.آن) که قرار بود دو هفته دیگر در شهر لاس‌وگاس برگزار شود را به‌جهت نگرانی از شیوع کرونا به تعویق انداخت.

دیدگاه