هواشناسی وضعیت هوای فارس را نارنجی اعلام کرد

  • 22 دی 1400 - 8:38
هواشناسی وضعیت هوای فارس را نارنجی اعلام کرد

سرپرست هواشناسی فارس گفت: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی ورود سامانه بارشی به این استان وضعیت هوای فارس برای روزهای آینده سطح نارنجی (آماده باش ) اعلام می‌شود.

سعید رنجبر سه شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: بارش باران گاهی شدید همراه با رعد و برق و وزش بادشدید موقتی و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع، بارش برف پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد : بارندگی به تدریج از عصر جمعه ۲۴ دیماه در نیمه شمالی و مرکزی آغاز می شود و برای شنبه ۲۵ دیماه هم سراسر استان فارس به ویژه در نواحی مرکزی ،غربی ، و شمال را در بر خواهد گرفت.

سر پرست هواشناسی ادامه داد :همچنین یکشنبه ۲۶ دیماه تا قبل از ظهر بارندگی در نیمه جنوبی همراه با وزش باد شدید به ویژه در نواحی شمال و برخی نقاط مه آلود پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال بسته شدن جاده های کوهستانی و برف گیر و لغو پرواز ها  نیز وجود دارد.

رنجبر گفت: پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی آبراه ها و دهانه پل ها، پرهیز از سفر های غیر ضروری و تجهیز خودرو ها به ادوات زمستانی  نیز توصیه می شود.

دیدگاه