تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

آغاز به کار جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان خفر

  • 18 آذر 1400 - 9:08
آغاز به کار جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان خفر

جشنواره ملی گل نرگس شهرستان خفر از  ۱۷ آذرماه در روستای کراده از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس چهارشنبه ۱۷ آذرماه در آیین گشایش آغاز به کار جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان خفر، بیان کرد: پتانسیل‌های فوق العاده‌ای برای توسعه گل نرگس وجود دارد بدین منظور برنامه‌ای تدوین و در کشت سال آینده به کار گرفته می‌شود.

به گفته شریفی؛ استفاده از ارقام پرمحصول، توسعه صنایع فرآوری با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران از جمله برنامه‌هایی است که در بسته توسعه ای این محصول قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در زمینه اقتصادی کردن تولید گل نرگس از کشاورزان حمایت می‌شود، اظهار کرد: ترویج و آموزش، تامین نهاده‌ها و پیاز گل نرگس و بازاررسانی از جمله مواردی است که باید ساماندهی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به تداوم خشکسالی‌های اخیر نیز عنوان کرد: گل نرگس با ارزش اقتصادی بالا یکی از کمیاب ترین گونه‌هایی است که در شرایط اقلیمی موجود افزایش بهره وری آب دارد و بسیار کارآمد است.

به گزارش ایسنا، جشنواره ملی گل نرگس شهرستان خفر از امروز در روستای کراده از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

 این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی با تاکید بر توانمندی‌های تولید گل نرگس برگزار شده است.

دیدگاه