تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۴۹۹ هزار مبتلا و ۷۲۳۸ جان‌باخته

  • 08 آذر 1400 - 8:48
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۹۹ هزار مبتلا و ۷۲۳۸ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که برابر آخرین آمار، طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باخته و ۱۲۱ بیمار جدید در این استان به دلیل ابتلا به کرونا یا داشتن علائم مشکوک، بستری شدند.

دکتر سید روح‌الله حسینی یکشنبه ۸ آذر در خصوص آمار روزانه وضعیت شیوع کرونا ویروس در فارس گفت: تاکنون با انجام یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۸۰ تست پی سی آر و ۲۵۲ هزار و ۶۲ تست سریع، جمعا ۴۹۹ هزار و ۳۰۸ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شدند، شمار بیماران بستری تاامروز را ۱۰۷۳ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی با اشاره به بهبودی ۴۸۷ هزار و ۵۳۳ بیمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در فارس، گفت: با جان باختن تعداد ۹ نفر از بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، جمع کل جان باختگان این بیماری به عدد ۷۲۳۸ نفر رسیده است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۸ دُز واکسن کرونا در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۰۶ هزار و ۳۳۳ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ایمنی عمومی جامعه علیه کروناویروس، نیازمند مشارکت کامل مردم در دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است، بنابراین ضرورت دارد افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده انده و یا افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت و برای دُز دوم خود مراجعه نکرده اند، هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود برای افزایش ایمنی در مقابل کروناویروس اقدام کنند.

دیدگاه