وضعیت ۵ شهرستان فارس قرمز است؛ استقبال کم از تزریق دُز دوم

  • 23 آبان 1400 - 8:01
وضعیت ۵ شهرستان فارس قرمز است؛ استقبال کم از تزریق دُز دوم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان فارس گفت: هم‌اینک شهرستان‌های ممسنی، سرچهان، استهبان، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن یادآوری اینکه از ۳۶ شهرستان فارس، ۵ شهرستان قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند، از تغییر وضعیت شهرستان شیراز، از نارنجی به زرد خبر داد.

همتی خاطرنشان کرد که با توجه به افزایش شهرستان‌های زرد، احتمال اینکه به پیک ششم برسیم کم است اما این بدین معنا نیست که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حال حاضر۱۵۴۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به هفته گذشته یک مقدار کاهش داشته است و همچنین ۱۹۵ بیمار بدحال نیز در بخش‌های ویژه مراقبت‌های درمانی دریافت می‌کنند.

همتی از جانباختن ۱۳ هم‌استانی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: تا صبح امروز ۵ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۹۳ دُز واکسن در فارس به اعضای گروه‌های هدف تزریق شده است.

این مقام مسئول در استان فارس گفت: تاکنون ۸۱.۵ درصد از واکسن‌های تزریق شده به اعضای گروه‌های هدف، مربوط به دُز اول بوده و ۶۶.۲ درصد از کسانیکه دُز اول را دریافت کرده‌ بودند، دُز دوم را نیز تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تزریق دُز سوم برای ما شاخص نیست و اختیاری است و همچنان دوز دوم از اولویت برای ما برخوردار است، گفت: استقبال از دوز دوم در فارس متاسفانه پایین است و ۳۴ درصد از مردم برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده‌اند.

دیدگاه