تاکنون ۴۶۰ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

  • 22 مهر 1400 - 9:54
تاکنون ۴۶۰ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برابر آخرین آمارها، تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس به مرز ۴۶۰ هزار نفر رسیده است.

سید روح‌الله حسینی چهارشنبه ۲۱ مهر به خبرنگاران گفت: تعداد تست‌های تشخیصی مولکولی و سریع کروناویروس تهیه شده در استان فارس از ابتدا تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۲۵ مورد بوده که منجر به شناسایی ۴۵۹ هزار و ۵۸۵ بیمار مثبت مبتلا به کووید-۱۹ شده است.

۲۵۷ بیمار دیگر راهی بیمارستان ها شدند

حسینی با بیان اینکه ۲۵۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۸۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال ابراز خرسندی کرد که از ابتدای شیوع تاکنون، ۴۴۴ هزار و ۷۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده در فارس، بهبهود یافته‌اند.

تزریق حدود ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا

حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۰۶ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۴۵ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با تزریق ۹۳ هزار و ۱۵۶ دُز واکسن طی روز گذشته، مجموع میزان تزریق واکسن کرونا در فارس، به چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۵۱ دُز رسید.

پاییز بی خطر با رعایت بهداشت

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز گفت: با ورود به فصل پاییز و پیش بینی کاهش دما در روزهای آینده، با خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی و سایر ویروس هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می کند، مواجه هستیم؛ بنابراین لازم است با رعایت دقیق نکات پیشگیری کننده و شیوه نامه های بهداشتی، علاوه بر کرونا، از ابتلا به بیماری های شایع فصل سرما نظیر آنفلوانزا نیز پیشگیری کنیم.

این متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد که افراد هرچه سریعتر برای دریافت واکسن کرونا با هدف تسریع در افزایش ایمنی جامعه و بازگشت به شرایط عادی، اقدام کنند.

دیدگاه