حدود ۹۷ درصد مبتلایان کرونا در فارس بهبود یافته‌اند

  • 18 مهر 1400 - 8:21
حدود ۹۷ درصد مبتلایان کرونا در فارس بهبود یافته‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان فارس حدود ۹۷ درصد از کل بیماران شناسایی شده از طریق انجام تست‌های تشخیصی، بهبود یافته‌اند.

عبدالرسول همتی شنبه ۱۷ مهر به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری، با انجام یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۱۸۸ تست شامل تشخیصی مولکولی یا سریع، ۴۵۴ هزار و ۸۴۰ بیمار مثبت در سراسر استان فارس شناسایی شده‌اند که بالغ بر ۴۴۰ هزار و ۹۸۴ نفر از آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن ۱۴ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۷۵۶ نفر از شهروندان در سراسر فارس براثر ابتلا به کروناویروس، جان خود را از دست داده‌اند.

همتی با بیان اینکه ۲۴۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون دو هزار و ۵۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۱۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس، گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۰۹ هزار و ۸۶۳ دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۴۲۵ دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به سه میلیون و ۷۸۹ هزار و ۲۸۸ دوز رسیده است.

همتی از همه شهروندان بالای ۱۲ سال در سراسر فارس که شرایط دریافت واکسن دارند و به ویژه خانم‌های بارداری که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند، خواست هرچه زودتر برای تزریق واکسن کرونا به مراکز و سالن های واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

او با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و برگزاری کلاس ها به صورت حضوری، از آنان خواست برای دریافت واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه واکسیناسیون هوشمند کشور در حال بررسی است، افزود: این طرح در هفته های آینده ابلاغ خواهد شد و بر اساس این آیین نامه، در روزهای آینده ارایه خدمات اجتماعی تنها در ازای ارایه کارت واکسن انجام خواهد شود، بنابراین ضروری است هم استانی های عزیز با انجام کامل واکسیناسیون و دریافت کارت الکترونیک واکسن، بتوانند از خدمات اجتماعی و شهری به صورت هوشمند بهره مند شوند.

همتی تاکید کرد: واکسیناسیون به تنهایی تضمین کننده ایمنی در جامعه نیست و کماکان باید ضمن از استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور و تردد در اماکن شلوغ، با همکاری و تعامل همگانی از شرایط بحران شیوع کروناویروس عبور کنیم.

دیدگاه