وضعیت وخیم ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

  • 16 مهر 1400 - 9:41
وضعیت وخیم ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه همچنان تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها فارس زیاد است، وضعیت ۱۷۸ بیمار را وخیم توصیف کرد.

سید روح‌الله حسینی پنجشنبه ۱۵ مهر در جلسه اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و از این طریق، ۴۰۹ هزار و ۱۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او همچنین با اعلام اینکه از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۹۴ هزار و ۴۲۰ مورد تست سریع انجام و از با این شیوه ۴۳ هزار و ۸۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در فارس از ابتدا تاکنون، ۴۵۳ هزار و ۵۷ بیمار بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۷ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند، گفت: آمار بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان ۱۹۶۷ نفر است.

این مقام مسئول با ابراز تاسف از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶هزار و ۷۳۲ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که از مجموع کل بیماران شناسایی شده در فارس، ۴۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر به شکل کامل بهبود یافته‌اند.

حسینی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون علیه کرونا، ما را از ابتلا به کووید۱۹ ایمن می سازد، از مردم خواست تا با رعایت و نظارت جدی بر این موضوع مهم، همچنین تشویق اطرافیان برای واکسن زدن، از به وجود آمدن بحرانی جدید پیشگیری کنند.

دیدگاه