کرونا در فارس تاکنون ۷۶۲۶ قربانی گرفته است

  • 15 مهر 1400 - 9:24
کرونا در فارس تاکنون ۷۶۲۶ قربانی گرفته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۶۷۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کرده‌اند که ۳۲۲۴ نفر از آنان مربوط به شیراز بوده است.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۴ مهرماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۹۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و منجر به شناسایی ۴۰۸ هزار و ۲۹۴ بیمار مثبت قطعی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۱۹۲ هزار و ۸۹۲ مورد تست سریع انجام و ۴۳ هزار و ۴۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۱ هزار و ۷۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است که ۴۳۸ هزار و ۵۹ بیمار بهبود یافته‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد جان باختگان ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس براثر ابتلا به کرونا را ۱۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بالغ بر ۶۷۲۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹، در فارس فوت کرده‌اند.

همتی ادامه داد: از مجموع ۶ هزار و ۷۲۶ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدای شیوع تاکنون، ۳۲۲۴ مورد مربوط به شیراز، ۳۹۶ مورد کازرون، ۳۷۷ مورد مرودشت، ۱۶۴ مورد داراب، ۱۵۷ مورد آباده، ۱۲۸ مورد ممسنی، ۱۲۰ مورد لامرد، ۹۷ مورد نی ریز، ۹۵ مورد اقلید و ۹۲ مورد مربوط به فیروزآباد بوده است.

او ادامه داد: از مجموع کل فوتی‌ها در فارس، ۸۴ مورد مربوط به استهبان. ۸۱ مورد کوار، ۶۵ مورد سپیدان، ۵۳ مورد قیروکارزین، ۵۲ مورد کوه چنار، ۵۰ مورد خرامه؛ خرم بید و رستم هر کدام ۴۸ مورد، ۴۴ مورد زرقان، ۴۲ مورد ارسنجان. ۴۱ مورد زرین دشت، ۳۶ مورد سروستان، ۳۵ مورد بوانات، ۳۴ مورد مهر، ۳۲ مورد بیضا، ۲۹ مورد پاسارگاد؛ ۱۹ مورد فراشبند، ۸ مورد بختگان و ۲ مورد سرچهان و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

همتی با بیان اینکه ۲۹۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم اکنون ۲۰۷۰ بیمار بستری در فارس داریم که از این تعداد، ۱۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه آمار مربوط به بیماران سرپایی و بستری به کندی در حال کاهش است، این موضوع را نشان دهنده این دانست که هنوز از پیک پنجم کرونا به صورت کامل عبور نکرده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در فارس در حال انجام است، گفت: تا کنون دو میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۹۷ دوز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۴۱ هزار و ۶۷۳ دوز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است که مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به سه میلیون و ۵۸۰ هزار و ۲۷۰ دوز رسیده است.

همتی ضمن دعوت از مردم برای مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون و مشارکت در دستیابی به یک ایمنی جمعی، توصیه کرد: بهترین راه برای پیشگیری از انتشار کروناویروس و کمک به مدافعان سلامت، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در کنار انجام واکسیناسیون علیه این بیماری است.

دیدگاه