تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

بیش از ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی فارس در اشغال کرونا

  • 14 مهر 1400 - 8:05
بیش از ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی فارس در اشغال کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که همچنان بیش از ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

سید روح الله حسینی سه‌شنبه ۱۳ مهر مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۲۰۳۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۶۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۴۰۷ هزار و ۷۰۴ بیمار مثبت قطعی شده است.

او با بیان اینکه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۹۲ هزار و ۵۳۵ مورد تست سریع انجام و ۴۳ هزار و ۲۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۰ هزار و ۹۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه ۴۳۷ هزار و ۹۴ نفر از کل بیماران در فارس بهبود یافته‌اند، از جان باختن ۱۴ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد بیماران فوت شده در فارس به عدد ۶۷۱۵ نفر رسیده است.

تزریق حدود ۳میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن در فارس

او همچنین در ادامه با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۲۹ دوز نوبت اول و ۹۸۳ هزار و ۵۱۹ دوز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۵۷ هزار و ۱۰۲ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۴۸ دوز رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تاکید کرد: ضرورت دارد شهروندان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی را برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جدی بگیرند.

دیدگاه