تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

مرگ ۱۵ نفر و بستری شدن ۲۶۸ بیمار طی یک روز در فارس

  • 13 مهر 1400 - 8:11
مرگ ۱۵ نفر و بستری شدن ۲۶۸ بیمار طی یک روز در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه، سایه کروناویروس همچنان بر فارس حاکم است، از مرگ ۱۵ بیمار و ۲۶۸ بیمار طی یک روز در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی دوشنبه ۱۲ مهر به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۸۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۴۰۶هزار و ۹۲۲ بیمار مثبت قطعی شده است.

او با اشاره به اینکه با اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۹۱هزار و ۶۴۳مورد تست سریع انجام و ۴۳ هزار و ۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: در مجموع ۴۴۹ هزار و ۹۷۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وخامت وضعیت جسمی ۲۰۷ بیمار کرونا 

همتی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۸ بیمار جدید در فارس بستری شده‌اند، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، دو هزار و ۱۳ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۳۶ هزار و ۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۲۳ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در فارس مراجعه کرده‌اند.

همتی با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار را از دست دادیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۷۰۱ نفر از شهروندان استان فارس به دلیل ابتلا به کروناویروس، جان خود را از دست داده‌اند.

دعوت برای دریافت کارت واکسن دیجیتال در سامانه وزارت بهداشت

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۲۹ دوز واکسن نوبت اول و ۹۸۳ هزار و ۵۱۹ دوز واکسن نوبت دوم در مراکز واکسیناسیون به مردم تزریق شده است، افزود: تا کنون سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۴۸ دوز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است.

همتی با یادآوری اینکه کماکان جمعیت هدف دریافت واکسن کرونا، افراد ۱۲ سال به بالا هستند که می توانند به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه در هفته های آینده طرح واکسیناسیون هوشمند اجرا می شود، از مردم استان دعوت می شود تا در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون، مراجعه نمایند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از آن دسته از افرادی که دو دوز واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند، خواست تا برای دریافت کارت واکسن دیجیتال خود به سامانه https://salamat.gov.ir/ مراجعه کنند تا با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون هوشمند در آینده نزدیک، برای دریافت خدمات شهروندی نظیر مراجعه به مراکز عمومی، با مشکلی مواجه نشوند.

دیدگاه