آمار مراجعه مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی فارس همچنان زیاد است

  • 12 مهر 1400 - 8:11
آمار مراجعه مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی فارس همچنان زیاد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار مراجعان دارای علائم کروناویروس به مراکز شانزده ساعته در فارس را همچنان بالا و قابل توجه عنوان کرد.

مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۱ مهرماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا علوم پزشکی شیراز، گفت: هرچه مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته بالا باشد نشاندهنده آنست که حساسیت و توجه نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کم شده است و این موضوع می‌تواند سبب اوج گیری مجدد کرونا باشد.

او با بررسی روند ارائه خدمات در مراکز شانزده ساعته استان، خدمت رسانی به مراجعان و بیماران در این مراکز را برای کاهش ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها، مهم برشمردو با اشاره به اینکه درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال قابل توجه است، از مردم استان به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه ای داشته باشند.

لطفی با بیان این موضوع که تعداد ورودی بیمارستان‌ها نیز همچنان بالاست، از آمار حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ بستری روزانه در بیمارستان‌های فارس طی یک هفته گذشته خبر داد و اضافه کرد: مجموعه سلامت استان با تمام توان برای مقابله با بیماری کووید۱۹ و ارایه خدمات درمانی لازم به بیماران در تلاش است.

او با اشاره به اینکه در راستای رفاه و تسهیل دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون، در حال حاضر ۵۰ پایگاه تجمیعی، ۹۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، ۱۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۸۸۹ خانه بهداشت و ۲۴۳ ایستگاه سیار در زمینه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس فعال هستند و به افراد بالای ۱۲ سال در استان در بخش‌های مختلف شهری، روستایی و عشایری خدمت رسانی می‌کنند، از مردم خواست در راستای اهمیت ارتقای سلامت جامعه، با مسئولیت پذیری اجتماعی، برای دریافت واکسن کرونا تعلل نکنند و هرچه سریعتر برای انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، به مراکز تعیین شده در سطح استان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، چرخش و شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ در استان و کشور را به دنبال دارد.

لطفی در این جلسه به بررسی روند اجرای واکسیناسیون در استان فارس، میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، علل جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا پرداخت.

دیدگاه