تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

پوشش ۲۵ درصدی واکسیناسیون در فارس

  • 28 شهریور 1400 - 8:11
پوشش ۲۵ درصدی واکسیناسیون در فارس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد مراکز و تامین واکسن مورد نیاز در استان فارس طی هفته‌های اخیر، خاطرنشان کرد که بیش از ۲۵ درصد از کل جمعیت هدف این استان هر ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

عبدالرسول همتی شنبه ۲۷ شهریور به خبرنگاران گفت: از شروع واکسیناسیون علیه کروناویروس تاکنون در استان فارس بیش از ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار دوز انواع واکسن به شهروندان در این استان تزریق شده است.

همتی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۶ نفر یعنی معادل ۶۲.۴ درصد از کل جمعیت گروه‌های هدف در استان فارس دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۷۷ هزار و ۴۹۴ دوز نوبت دوم را هم تزریق کرده‌اند، این عدد را معادل ۲۵.۵ درصد از جمعیت هدف واکسن کرونا در استان فارس دانست.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با تزریق ۳۰ هزار و ۴۵۲ دوز طی روز گذشته، مجموع میزان دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۹۰ دوز رسیده است.

او همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۸۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۳۹۳ هزار و ۹۴۹ بیمار مثبت شده است.

همتی گفت: با اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۱۷۷ هزار و ۲۲۵ مورد تست سریع در فارس انجام و ۳۸ هزار و ۹۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در فارس را ۴۳۲ هزار و ۸۷۶ نفر اعلام و اضافه کرد که از این تعداد ۳۸۱ هزار و ۱۱۹ نفر از بند این بیماری رهایی و بهبود یافته‌اند.

همتی با اشاره به بستری شدن ۲۶۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند را ۲۷۰۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

شمار قربانیان کرونا در فارس به ۶۵۲۹ نفر رسید

همتی در ادامه با ابراز تاسف از تداوم مرگ ناشی از ابتلا به کرونا، از جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون خبر داد و گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون ۶۵۲۹ نفر بوده است.

افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در شیراز

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ مرکز اجرای واکسیناسیون کروناویروس در شیراز با تزریق واکسن نوبت اول و دوم فعال است، از راه اندازی دو مرکز جدید واکسیناسیون در شیراز خبر داد.

همتی گفت: سالن شهید بهشتی به نشانی بلوار قدوسی غربی، خیابان شهید محلاتی، دبیرستان شهید بهشتی و سالن ارتش به نشانی چهارراه باغ تخت، تالار سبوی عشق، به عنوان ۲ مرکز جدید واکسیناسیون طی روزهای اخیر در شیراز فعال شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در شیراز، یادآور شد: علاوه بر مراکز تزریق واکسن حسینیه عاشقان ثارالله(ع)،، سالن‌های غدیر و سرداران نیز به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته فعالند و پایگاه‌های خودرویی پارس و دراک از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ شب فعال است.

همتی با تاکید بر لزوم توجه و حساسیت نسبت به شیوه نامه های بهداشتی از مردم خواست تا کماکان اصول بهداشتی را رعایت کرده و حتی افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند نیز نسبت به استفاده از ماسک پایبندی جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، به افزایش آمار ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای فارس اشاره و بر لزوم بررسی دقیق علل این موضوع تاکید کرد.

مهرزاد لطفی با تاکید بر تلاش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، دستیابی به وضعیت مناسب کرونایی در استان فارس را نیازمند مشارکت همگانی در این زمینه و پایبندی عمومی به رعایت بهداشت دانست.

دیدگاه