کرونا در فارس؛ بیش از ۴۳۱ هزار مبتلا و ۶۴۹۲ جان‌باخته

  • 26 شهریور 1400 - 9:31
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۳۱ هزار مبتلا و ۶۴۹۲ جان‌باخته

روح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ، ۴۳۱ هزار و ۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اشاره به بستری ۳۶۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم به ۲ هزار و ۹۷۷ نفر در بیمارستان‌های استان اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۴۹۲ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۷۹ هزار و ۵۰۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه با تاکید بر اینکه در این بحران، برای جلوگیری از انتشار کروناویروس باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودمراقبتی پایبند باشیم، از مردم خواست تا با پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را جدی‌تر بگیرند.

دیدگاه