کرونا ۱۹ قربانی دیگر در فارس گرفت

  • 24 شهریور 1400 - 13:04
کرونا ۱۹ قربانی دیگر در فارس گرفت

علیرغم کاهشی شدن روند ابتلا، بستری و مرگ ناشی از ابتلا به کروناویروس در اکثر نقاط کشور و استان فارس، شمار قربانیان روزانه این بیماری در فارس همچنان ۲ رقمی است و ۱۹ بیمار طی شبانه روز گذشته در این استان جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور در جلسه تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در استان فارس گفت: طی حدود ۱۹ ماه گذشته، حدود یک میلیون و ۴۶۹ هزار تست شامل حدود یک میلیون و ۲۹۵ هزار تست PCR و بیش از ۱۷۴ هزار تست سریع (در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) برای شناسایی موارد مثبت، در فارس انجام شده است.

حسینی با اشاره به شناسایی ۳۹۰ هزار و ۷۴۷ بیمار مثبت قطعی با انجام تست‌های PCR و  ۳۸ هزار و ۳۷ بیمار مثبت با انجام تست‌های سریع، گفت: مجموع مبتلایان مثبت شناسایی شده در فارس از ابتدا تاکنون، ۴۲۸ هزار و ۷۸۴ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۷ هزار و ۶۰۳ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند، گفت: با مرگ ۱۹ نفر از مبتلایان به کرونا طی یک شبانه روز گذشته، آمار فوت شدگان این بیماری از ابتدا تاکنون در فارس به ۶۴۶۷ نفر رسیده است.

حسینی هم چنین از پذیرش ۴۲۵ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم بستری در بیمارستانهای فارس به سه هزار و ۳۸ نفر رسید و هم اکنون ۳۰۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۹۰ دوز نوبت اول و ۷۱۶ هزار و ۲۱۱ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۱۱۲ هزار و ۴۳۰ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۴۱۸ هزار و ۸۰۱ دوز رسید.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خستگی مردم از شرایط موجود بیماری کرونا ویروس که منجر به ساده انگاری عمومی شده و نتیجه این ساده انگاری های نیز منجر به مشاهده آمارهای شکننده در روزهای اخیر شده است، از مردم استان خواست به جای ساده انگاری و خستگی ناشی از رعایت شیوه نامه های بهداشتی، همدیگر را نسبت به ثبت نام در سامانه های مربوط به واکسیناسیون تشویق کنیم؛ چرا که تنها راه بازگشت به زندگی عادی، انجام واکسیناسیون همگانی همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای رسیدن به درصد ایمنی جمعی است.

دیدگاه