کرونا در فارس؛ بیش از ۴۲۷ هزار مبتلا و ۶۴۴۸ جان‌باخته

  • 23 شهریور 1400 - 8:04
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۲۷ هزار مبتلا و ۶۴۴۸ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه روند آماری بیماری کرونا کاهشی شده است، از بستری شدن ۳۰۹ بیمار جدید مثبت یا دارای علائم مشکوک به کرونا در بیمارستانهای فارس خبر داد.

سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۲ شهریور در اعلام آخرین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس، به خبرنگاران گفت: هم اکنون ۳۰۱۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علامت در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اشاره به اقدامات تیم های مدافع سلامت استان برای تسریع در روند شناسایی بیماران افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۹۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام و به شناسایی ۴۲۷ هزار و ۵۳۶ بیمار مثبت منتهی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، بیست و دوم شهریور را ۶۴۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد که ۳۷۶ هزار و ۵۷۲ بیمار شناسایی شده طی این مدت در فارس بهبود یافته‌اند.

تزریق بیش از ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار واکسن کرونا در فارس

او با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۶ دوز نوبت اول و ۷۰۳ هزار و ۳۳۵ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۱۲۲ هزار و ۱۰۰ دوز واکسن تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۳۰۶ هزار و ۳۷۱ دوز رسید.

حسینی با اشاره به روند نزولی آمار جانباختگان کرونا ویروس در استان فارس و بهبود نسبی شرایط این بیماری در موج پنجم، توجه به دو نکته را حایز اهمیت دانست و یادآور شد: برای پیشگیری از اوج گیری مجدد این اپیدمی باید از ساده انگاری پرهیز شود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیرانه را با جدیت دنبال کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که مشارکت در امر واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ و تشویق شهروندان به تزریق به موقع واکسن، گام دوم برای پیشگیری از اوج گیری مجدد همه‌گیری کروناویروس محسوب می‌شود.

دیدگاه