کرونا ۳۶ قربانی جدید در فارس گرفت

  • 08 شهریور 1400 - 8:21
کرونا ۳۶ قربانی جدید در فارس گرفت

علیرغم کاهش نسبی آمار تعداد موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در استان فارس طی روزهای اخیر، آمار مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته، موارد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و فوت شدگان از کرونا، همچنان بالا است به طوریکه طی یک شبانه روز گذشته، ۳۶ بیمار در فارس جان خود را براثر این ویروس مهلک از دست دادند.

خیز پنجم همه‌گیری کروناویروس در استان فارس، مانند دیگر نقاط کشور، رکوردهای تازه‌ای در تعداد موارد ابتلا در بازه زمانی کوتاه و تعداد بیماران بستری برجای گذاشت و شمار بیماران با وضعیت وخیم جسمی و فوت براثر عوارض ابتلا به کرونا را به شدت افزایش داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکشنبه هفتم شهریور در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه همچنان وضعیت شیوع کرونا در فارس قرمز و مخاطره آمیز است، گفت: با بستری ۴۳۰ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل موارد بستری در بیمارستان های استان فارس به ۴۵۹۳ نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی با اشاره به اینکه از بین کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس، ۳۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند، از کاهش نسبی این آمارها خبر داد.

شناسایی بیش از ۴۰۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس

به گفته همتی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۵۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۷۴ هزار و ۸۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۷۰۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۰۷ هزار و ۴۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از کل ۴۰۷ هزار و ۴۴۲ بیمار شناسایی شده در فارس، ۳۵۷ هزار و ۳۴۵ بیمار بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه با مرگ ۳۶ نفر طی شبانه روز گذشته در فارس، مجموع قربانیان این بیماری مهلک در این استان به ۶۰۸۰ نفر افزایش یافته است.

مراجعه ۲۶۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته طی یک روز

همتی به شهروندان توصیه کرد تا در صورت مشاهده هرگونه علائم، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و افزود: طی شبانه روز گذشته ۲۶۲۵ نفر به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی بیماری کرونا در استان فارس مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: از مجموع ۴۷ مرکز ۱۶ ساعته استان فارس برای خدمت رسانی به مردم، ۱۲ مرکز در شیراز فعال است و مراکز حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت شبانه روزی، خدمات ارایه می دهند.

تزریق یک میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن

همتی با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، از گروه های سنی که پیامک دریافت کرده اند خواست تا هرچه زودتر برای دریافت واکسن طبق پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون اعلام شده مراجعه کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار بالای بستری و مراجعه بیماران به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، به شدت بیشتر است و خوشبختانه تا کنون گزارشی از عارضه یا فوت ناشی از واکسن کرونا در استان فارس، اعلام نشده است.

دیدگاه