پذیرش ۵۱۲ بیمار کرونایی طی یک‌روز در فارس؛ مرگ ۳۵ بیمار

  • 01 شهریور 1400 - 9:07
پذیرش ۵۱۲ بیمار کرونایی طی یک‌روز در فارس؛ مرگ ۳۵ بیمار

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی یک روز گذشته ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان فارس پذیرش شده‌اند.

عبدالرسول همتی یکشنبه ۳۱ مرداد در نشست اعلام آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، شرایط شیوع این بیماری را دشوار و پیچیده توصیف و اضافه کرد: طی حدود ۱۸ ماه گذشته با انجام آزمایش‌های PCR و تست سریع، ۳۹۳ هزار و ۳۷۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۵۲۳۲ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۴۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۳۴۲ هزار و ۲۷۸ نفر از کل بیماران شناسایی شده در فارس، بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی یک روز گذشته با مرگ ۳۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹، جمع جانباختگان این بیماری در فارس به ۵۸۷۲ نفر افزایش یافته است.

همتی با اعلام اینکه مراکز ۱۶ ساعته در فارس هم چنان شلوغ است، گفت: طی یک روز گذشته قریب به ۲۷۳۰ بیمار در این مراکز ویزیت شده و خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند.

او در خصوص تزریق واکسیناسیون نیز اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار دز واکسن به هم استانی ها تزریق شده است. او با اشاره به این که هم اکنون رده گروه سنی ۴۸ سال به بالا و بیماران در معرض خطر در حال دریافت واکسن هستند، امید می رود که با توجه به اقدامات وزارت بهداشت در روزهای آتی در خصوص دریافت بیشتر واکسن، و لحاظ کردن گروه های سنی پایین تر به دریافت واکسن، واکسیناسیون را در حد گسترده تری انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از مردم استان خواست تا برای جلوگیری از انتشار ویروس و یاری کردن مدافعان سلامت، تعهد عمومی به اصول بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند و خاطرنشان کرد: تنها راه عبور از این روزهای سخت و پر اضطراب، همکاری همه گروه‌های مردم خصوصا جوانان و پایبندی به مسئولیت اجتماعی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایام شیوع کروناویروس است.

دیدگاه