افزایش ساعتی قربانیان کرونا در فارس

  • 28 مرداد 1400 - 9:41
افزایش ساعتی قربانیان کرونا در فارس

خیر پنجم شیوع بیماری کروناویروس، در کنار ویژگی‌هایی نظیر شدت سرایت و گستردگی علائم و درگیر شدن همه گروه‌های سنی، آمار مرگ را به شدت و به صورت ساعتی افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر، استان فارس علیرغم توان تجهیزاتی، نیروی انسانی و تخصصی در حوزه بهداشت و درمان، شاهد افزایش شدید تعداد بیماران مبتلا، نیازمند بستری و مرگ مبتلایان به کرونا ویروس بوده و رکورد بیش از ۵۰ مورد فوتی را طی روزهای گذشته ثبت کرده است.

بررسی آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان بهداشتی نشان‌دهنده ثبت بیش از ۱۰۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس طی چهار روز گذشته است؛ آماری که در مقایسه با خیزهای قبلی کرونا بسیار بالا بوده و به دلیل آنکه ۲ سوم فوتی‌ها را افراد گروه سنی زیر ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، نگرانی شدیدی را موجب شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیماری کروناویروس طی روز گذشته ۳۰ خانواده دیگر در استان فارس را عزادار کرد تا مجموع فوت شدگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس به ۵۷۳۷ نفر برسد.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۷ مرداد به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۶۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ بیمار مثبت قطعی شده است.

او همچنین افزود: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد تست سریع انجام و ۲۷ هزار و ۴۶۱ بیمار مثبت نیز از این طریق شناسایی شده است.

همتی تعداد کل بیماران شناسایی شده در فارس را ۳۸۱ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام و اضافه کرد: اکنون پنج هزار و ۲۰۴ بیمار در مراکز درمانی استان فارس بستری هستند که این عدد در مقایسه با خیزهای قبلی کروناویروس بسیار بیشتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت ۴۱۸ بیمار را وخیم اعلام و خاطرنشان کرد که این افراد به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول البته یادآور شد که از ابتدای شیوع کروناویروس در فارس تا امروز ۳۳۳ هزار و ۳۷۳ نفر از کل بیماران مبتلا بهبود یافته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در استان، از مردم خواست تا از اعمال محدودیت های کرونایی، با در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس استفاده کنند و در قابل حان خود، خانواده و همشهریان مسئول باشد.

دیدگاه