تعداد بیماران بستری در فارس به ۵۰۰۰ نفر نزدیک شد

  • 23 مرداد 1400 - 8:11
تعداد بیماران بستری در فارس به ۵۰۰۰ نفر نزدیک شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس به ۵۰۰۰ نفر نزدیک شده است اما همچنان برخی از مردم نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌ها کم تفاوت هستند.

عبدالرسول همتی جمعه ۲۲ مرداد در اعلام آخرین گزارش آماری وضعیت شیوع کروناویروس در فارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۱۸ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و ۳۴۴ هزار و ۶۴۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او اضافه کرد: از ابتدای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۳۶ هزار و ۲۵۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۱۹۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از ابتدا تاکنون، ۳۷۰ هزار و ۸۴۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند، از بهبودی ۳۲۳ هزار و ۹۱۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد.

همتی با ابراز تاسف از اینکه ۳۵ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح روز ۲۲ مرداد، فوت کردند، گفت: تاکنون تعداد جان باختگان از کرونا به ۵۵۷۰ نفر رسیده است.

او اضافه کرد: هم اکنون چهار هزار و ۹۳۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۱۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در فارس و تاکید بر اهمیت مشارکت اقشار مختلف جامعه برای همراهی با مدافعان سلامت در مسیر قطع زنجیره انتقال بیماری در استان، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی، خودداری از انجام سفرهای غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، ضروری است.

دیدگاه