تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فارس

  • 17 مرداد 1400 - 8:09
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش روزانه موارد ابتلای نیازمند بستری در فارس هستیم و طی ۲۴ ساعت گذشته این آمار رکوردی تازه برجای گذاشته است.

مهرزاد لطفی شنبه ۱۶ مرداد، در سیصد و هفتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ابتلای بیش از ۶۵۰۰ مورد جدید و بستری ۵۴۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، به روشنی گویای عمق بحران کرونا در این استان است.

لطفی ضمن اشاره به وخامت شرایط کنونی اپیدمی کروناویروس در فارس، از تکمیل ظرفیت کامل بخش‌های ICU اختصاص یافته به بیماران کرونا در این استان خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به نیاز موجود، همکاری بیمارستان‌های خصوصی جلب شده است.

او اضافه کرد: امید است برای مدیریت بهتر این بحران، تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی ادامه داشته باشد و در صورت لزوم تخت های بیشتری برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، در بیمارستان های خصوصی در نظر گرفته شود.

نیمی از تست‌ها مثبت بوده است

لطفی همچنین با بررسی روند انجام تست های تشخیصی کرونا در آزمایشگاه های استان، از مثبت بودن بیش از ۵۰ درصد تست های تشخیصی کرونا طی روزهای اخیر خبر داد که نشان دهنده گردش گسترده ویروس در سطح جامعه بوده و افزود: این موضوع نشان دهنده کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه و در نتیجه روند افزایشی شیوع کرونا است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر مهمی در کاهش آمار جانباختگان ناشی از کرونا دارد، بیان کرد: متاسفانه تعداد جانباختگان کرونا در گروه سنی زیر ۶۰ سال طی روزهای گذشته افزایش داشته و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد جانباختگان کرونا در روزهای گذشته در این گروه سنی قرار داشته اند.

اهمیت نظارت بر روند تجویز و مصرف دارو در بحران کرونا، از دیگر موارد مورد تاکید رییس دانشگاه در سیصد و هفتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بود.

دیدگاه