شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از ۵۳۰۰ نفر فراتر رفت

  • 15 مرداد 1400 - 14:36
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از ۵۳۰۰ نفر فراتر رفت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد.

سیدروح‌الله حسینی پنج‌شنبه ۱۴ مرداد با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۲۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۲۱ هزار و ۱۲۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۷ هزار و ۱۱۲مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۱۱۱بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۱۱ هزار و ۷۲۴بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را۳۹۵۱ نفر اعلام و ضمن بیان اینکه از این تعداد، ۳۳۷ بیمار در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: ۳۰۸ هزار و ۵۱۷ بیمار شناسایی شده در فارس تاکنون بهبود یافته‌اند.

حسینی با این هشدار که همچنان ساده پنداری و عادی نگاری از عوامل فزاینده موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا است، توصیه کرد: با استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، خود را در مقابل فوت و حوادث ناشی از کرونا، بیمه کنیم.

دیدگاه