کرونا در فارس؛ بستری‌شدن۴۵۱ نفر طی ۲۴ ساعت

  • 11 مرداد 1400 - 8:26
کرونا در فارس؛ بستری‌شدن۴۵۱ نفر طی ۲۴ ساعت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان فارس، از پذیرش ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد.

عبدالرسول همتی یکشنبه ۱۰ مرداد با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استودیو سلامت فارس بیان کرد: در طول بحران بیماری کووید۱۹، در مجموع یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۲۹ تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است.

همتی خاطرنشان کرد: از یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۰۸ مورد تست تشخیصی مولکولی تهیه شده در آزمایشگاه‌های استان، ۳۱۹ هزار و ۲۹۷ مورد مثبت قطعی بوده است.

او افزود: در قالب طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» ۱۲۶ هزار و ۸۲۱ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۲۲ هزار و ۸۵۷ بیمار مثبت منجر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۴۲ هزار ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: تعداد ۳۰۱ هزار و ۵۶۴ بیمار طی این مدت کاملا بهبود یافته‌اند.

مرگ ۲۷ بیمار طی ۲۴ ساعت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند و تعداد کل بیماران بستری به ۳۳۲۲ نفر رسیده است که از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با اعلام جان باختن ۲۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، دهم مرداد را پنج هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

پذیرش ۲۹۰۰ بیمار در مراکز ۱۶ ساعته فارس طی یک روز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیرا عنوان کرد: طبق آخرین آمارهای موجود از مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی، طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۸۹۹ بیمار در این مراکز پذیرش شده‌اند؛ همچنین تا امروز ۷۸۳ هزار دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است و علاوه بر واکسیناسیون گروه‌های سنی ۵۵ سال به بالا در ۱۱ سالن تجمیعی و دو مرکز خودوریی، برنامه ریزی برای سایر گروه‌های سنی پرخطر نیز انجام شده و واکسیناسیون این گروه‌ها نیز در حال انجام است.

تاثیر واکسن بر کاهش مرگ و میر

همتی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در گروه‌هایی که واکسن دریافت نکرده‌اند، به شدت بالا است، تاکید کرد: به تمام افرادی که واجد شرایط تزریق واکسن بوده‌اند، اما هنوز موفق به مراجعه برای دریافت واکسن نشده‌اند، توصیه می‌شود در سریع ترین زمان ممکن به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند تا از خطرات شدید این بیماری در امان بمانند.

این مقام مسئول بهترین راه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری رساندن به مدافعان سلامت را «تعهد عمومی» به اصول بهداشتی و خود مراقبتی اعلام و اضافه کرد: همه شهروندان به ویژه جوان‌ها می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی، دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا و توجه به خودمراقبتی، در حفظ سلامتی خود، دیگران و مدافعان سلامت سهیم شوند.

دیدگاه