روزانه بیش از ۴۰۰ بیمار به آمار مبتلایان کرونا در فارس افزوده می‌شود

  • 07 مرداد 1400 - 6:33
روزانه بیش از ۴۰۰ بیمار به آمار مبتلایان کرونا در فارس افزوده می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که به دلیل اضافه شدن روزانه بیش از ۴۰۰ بیمار جدید طی روزهای اخیر، تعداد بیماران از ظرفیت تخت‌های بستری در استان فارس عبور کرده است.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۶ مرداد به خبرنگاران گفت: برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس ۲۵۰۰ تخت پیش بینی شده بود، اما با پذیرش ۴۳۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار بیماران بستری به عدد ۲۸۴۴ نفر رسیده است.

همتی یکی دیگر از مسائل مد نظر را افزایش تعداد بیماران با حال وخیم جسمی اعلام و خاطرنشان کرد: از کل بیماران بستری در بیمارستان، ۲۸۶ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی در ICU بستری و تحت مراقبتهای ویژه درمانی هستند.

او همچنین گفت: در طول بحران بیماری کووید ۱۹، در مجموع از یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۶۵ تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است.

همتی گفت: با انجام یک میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس ۳۱۲ هزار و ۵۶۰ بیمار مثبت قطعی و با انجام ۱۲۵ هزار و ۵۹۱ مورد تست سریع ۲۲ هزار و ۴۱۲ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۴ هزار و ۹۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۹۶ هزار و ۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند، از جان باختن ۱۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، خبر داد و گفت: اکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به پنج هزار و ۱۱۸ نفر افزایش یافته است.

معاون علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: تا امروز ۶۹۶ هزار دُز واکسن در سراسر فارس شامل دُزهای اول و دوم، تزریق شده است.

همتی گفت: علاوه بر گروه سنی ۵۵ سال به بالا که هم اکنون در حال دریافت واکسن هستند، برای گروه های معلمان، کارکنان و رانندگان سرویس های مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون شهری مانند تاکسی و اتوبوس، افرادی که در فعالیت های ریلی و جاده ای، دریایی و هوایی خدمت می کنند، کارکنان بانک ها، کارکنان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، کارکنان دفاتر خدمات سلامت و ممیزان بهداشتی، بیماران دیابتی که در سامانه سیب ثبت نام کرده اند و باقی مانده بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس برنامه ریزی انجام شده در روزهای آینده تزریق واکسن انجام خواهد شد؛ تعیین آمار این گروه های هدف از سازمان های مربوطه در حال انجام است و در زمینه فراخوان آنها برای دریافت واکسن، از طریق سامانه نوبت دهی اقدام خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که هم اینک در دسترس و مهمترین راه برای قطع زنجیره بیماری کرونا، رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی مرتبط با این شرایط است.

دیدگاه