کرونا طی ۱۰ روز ۱۰۰ خانواده را در فارس داغدار کرد

  • 29 تیر 1400 - 11:04
کرونا طی ۱۰ روز ۱۰۰ خانواده را در فارس داغدار کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه بیماری کرونا طی ۱۰ روز اخیر در استان فارس ۱۰۰ خانواده را داغدار کرد.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۸ تیر در جمع خبرنگاران به بیان آخرین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس پرداخت و گفت: طی مدت مواجهه با بحران کرونا در فارس بالغ بر ۳۱۸ هزار و ۷۸۸ بیمار از طریق انجام تست‌های مختلف، شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد کل تست‌های کرونا در فارس یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ مورد بوده است، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان منجر به شناسایی ۲۹۸ هزار و ۱۸۴ بیمار مثبت قطعی و انجام ۱۲۰ هزار و ۹۹۱ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۶۰۴ بیمار مثبت شده است.

حسینی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۹ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری شده‌اند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۲۱۸۷ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۱۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اشاره به بهبودی ۲۸۳ هزار و ۲۹۳ بیمار طی مدت شیوع کرونا در فارس، از جان باختن ۱۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد و ضمن ابراز تاسف، اضافه کرد: مجموع جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس ۴۹۷۰ نفر بوده است.

تحلیل آماری فوت شدگان کرونا

حسینی گفت: تحلیل آماری متوفیان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در طی ده روز گذشته، نشان می دهد ۱۰۰ خانواده در استان فارس در این بازه زمانی داغدار شدند، که ۲۵ نفر از این جان باختگان را افراد زیر شصت سال تشکیل می‌دهند که جوانترین آنها ۱۴ سال و مسن‌ترین آنان ۹۵ ساله بوده‌اند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در استان فارس را نشانگر رعایت نشدن دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی و ساده انگاری بخشی از افراد جامعه ارزیابی و اضافه کرد: از ۱۰۰ جان باخته ناشی از کروناویروس طی ۱۰ روز گذشته، ۳۸ نفر در گروه سنی بالای ۷۰ سال قرار دارند که برای دریافت واکسن اقدام نکرده بودند.

حسینی ضمن تاکید براهمیت توجه به واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری، اقدامات مهمی مانند مشارکت همگانی در مبارزه با این ویروس و جدی گرفتن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افرادی که از طریق پیامک ارسالی نوبت تزریق واکسن آن ها فرا رسیده است، بدون هر گونه تردید، برای دریافت واکسن اقدام کرده و به هیچ عنوان تزریق واکسن را به تاخیر نیندازند.

دیدگاه