کرونا در فارس؛ بیش از ۳۱۲ هزار مبتلا و ۴۹۳۴ جان‌باخته

  • 25 تیر 1400 - 10:05
کرونا در فارس؛ بیش از ۳۱۲ هزار مبتلا و ۴۹۳۴ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و چهارده هزار و ۵۷۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۹۲ هزار و ۷۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۹ هزار و ۶۱۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۱۲ هزار و ۸۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر سیدروح اله حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۷۸ هزار و ۶۳۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با تاکید بر اینکه برای پشت سر گذاشتن تابستانی بدون تلفات ناشی از کووید۱۹، باید بیماری را جدی‌تر گرفته و در هوای گرم نیز از انجام اصول بهداشتی دست بر نداریم، از مردم خواست تا برای انجام کار‌های غیرضروری خود، ساعات خلوت و به دور از شلوغی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را انتخاب کنند.

دیدگاه