افزایش بستری بیماران کرونایی در فارس

  • 23 تیر 1400 - 8:45
افزایش بستری بیماران کرونایی در فارس

به گفته سیدروح الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در۲۴ ساعت گذشته ۳۷۰ بیمار جدید بر اثر کرونا ویروس در فارس بستری شدند و ۱۶ نفر فوت کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶ هزار و ۹۳۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۹۰ هزار و ۲۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۸ هزار و ۵۵۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۹ هزار و ۷۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: هم اکنون هزار و ۹۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی همچنین از بهبودی ۲۷۶ هزار و ۸۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن شانزده هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۱۶ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: با ابراز تاسف از روند افزایشی مبتلایان در روز‌های اخیر، در خصوص سهل انگاری و رعایت نکردن محدودیت‌های اعمال شده همانند استفاده نکردن از ماسک و پرهیز نکردن از حضور در تجمعات از سوی برخی افراد هشدار داد و افزود: در روز‌های اخیر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به زیر ۶۰ درصد رسیده است که همین عامل می‌تواند منجر به وقوع فاجعه شود.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم استان خواست تا به صورت جدی‌تر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی اقدام کنند.

دیدگاه