تکمیل ۷۰ درصد از ظرفیت بخش‌های کرونا در فارس

  • 22 تیر 1400 - 8:36
تکمیل ۷۰ درصد از ظرفیت بخش‌های کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به سرعت گرفتن موج پنجم کرونا در استان فارس هشدار و ادامه داد که بالغ بر ۷۰ درصد از ظرفیت بخش‌های درمان کرونا در بیمارستان‌های این استان تکمیل شده است.

دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه ۲۱ تیر در جلسه روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونا در علوم پزشکی شیراز، وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس را به لحاظ مراجعه بیماران کرونا، بحرانی توصیف و از مردم درخواست کرد تا ضمن جدی تر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی، خصوصا استفاده از ماسک علیرغم گرمای شدید هوا، تا حد امکان از تردد ضروری پرهیز و از تردد غیرضروری کاملا امتناع کنند.

لطفی با بیان اینکه با توجه به روند انجام واکسیناسیون در فارس، نباید رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری فراموش شود، به پیگیری و بررسی آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس و پایش اقدامات انجام شده در ارتباط با پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.

کرونا تاکنون در فارس ۴۹۰۰ خانواده را عزادار کرده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در جلسه ارائه آخرین آمار از وضعیت شیوع کرونا در فارس اعلام کرد که با مرگ ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، جمع جان باختگان این بیماری در استان به ۴۹۰۰ نفر رسیده است.

دکتر سید روح‌الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و سه هزار و ۲۶۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۸۸ هزار و ۵۶۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۷ هزار و ۹۹۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۷۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۸ هزار و ۱۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۸۲۹ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. 

حسینی اعلام کرد که از ابتدای شیوع بیماری کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۲۷۵ هزار و ۹۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به روند رو به رشد موارد ابتلا به کروناویروس، بسیاری از تخت های بیمارستانی تکمیل شده است که در صورت دامه این روند با بحران مواجه خواهیم شد.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنان تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال آن، جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی است.

دیدگاه