کرونا در فارس؛ بیش از ۳۰۴ هزار مبتلا و ۴۸۷۱ جان‌باخته

  • 19 تیر 1400 - 8:18
کرونا در فارس؛ بیش از ۳۰۴ هزار مبتلا و ۴۸۷۱ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در فارس، از نزدیک شدن این آمار به عدد ۱۷۰۰ نفر خبر داد و این موضوع را یک هشدار جدی دانست.

دکتر عبدالرسول همتی جمعه ۱۸ تیر در اعلام آخرین آمارها از وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۹۳ هزار و ۵۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌ها ۲۸۴ هزار و ۸۴۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با یادآوری اینکه از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۶ هزار و ۶۹۴ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۱۹ هزار و ۱۵۹ بیمار مثبت منجر شده است، خاطرنشان کرد: مجموع بیماران مثبت شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون در فارس، ۳۰۴ هزار و ۶ نفر است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۶۹۷ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۷۱ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۷۳ هزار و ۶۳۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی از مردم خواست تا برای حفظ بنیان خانواده و سلامتی جامعه، اصول بهداشتی را جدی تر گرفته و با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، تنها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

دیدگاه