تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

افزایش شمار مبتلایان به کرونای دلتا در فارس

  • 17 تیر 1400 - 8:30
افزایش شمار مبتلایان به کرونای دلتا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که روند افزایشی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس همراه با افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم، ادامه دارد و شیوع کرونای دلتا در این موضوع بی‌تاثیر نیست.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۶ تیر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۸۷ هزار و ۵۸۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و ۲۸۲ هزار و ۹۷۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: با اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۵ هزار و ۴۶۹ مورد تست سریع انجام و تعداد ۱۸ هزار و ۷۲۵ بیمار مثبت در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران شناسایی شده در فارس را ۳۰۱ هزار و ۷۰۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمارها تا صبح امروز، ۱۶۰۴ بیمار مثبت یا مشکوک کرونا در فارس بستری شده‌اند و از این بین، ۱۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول از بهبودی ۲۷۲ هزار و ۱۲۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند و تعداد کل فوتی‌های این بیماری در استان به ۴۸۵۶ نفر رسیده است.

او با اعلام آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون، سه هزار و ۳۴۴ مورد را مربوط به شیراز؛ ۳۲۵ مورد مرودشت؛ ۲۶۹ مورد کازرون؛ ۱۲۸ مورد داراب؛ ۱۱۷ مورد آباده؛ ۱۰۳ مورد ممسنی؛ ۷۴ مورد اقلید؛ استهبان و نیریز هر کدام ۷۰ مورد؛ لامرد ۶۹ مورد؛ فیروزآباد و کوار هر کدام ۶۱ مورد؛ ۵۰ مورد سپیدان؛ ۴۳ مورد قیروکارزین؛ ۴۱ مورد خرامه؛ زرقان ۴۰ مورد؛ ۳۹ مورد کوهچنار؛ ۳۷ مورد خرمبید؛ ۳۵ مورد رستم؛ ۳۳ مورد ارسنجان؛ ۳۰ مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با ۲۹ مورد؛ ۲۸ مورد بیضا؛ ۲۶ مورد مهر؛ ۲۵ مورد پاسارگاد ۱۰ مورد فراشبند؛ ۸ مورد بختگان و ۲ مورد سرچهان عنوان کرد و یادآور شد: مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

همتی خاطرنشان کرد: وضعیت مناسبی به دلیل گسترش روزافزون به دلیل کرونای هندی  در استان نداریم. شهر شیراز و ۱۵ شهرستان دیگر دچار وضعیت قرمز هستند که از امروز تمهیدات لازم برای اعمال محدودیت ها برای شهرهای قرمز فراهم شده است.

او تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم کروناویروس،از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها بپرهیزند و ابتدا به یکی از  ۴۶ مرکز  منتخب درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کنند تا در صورت نیاز، طبق تجویز پزشک آن مرکز ،بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده شود. 

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان برای دریافت آدرس مراکز ۱۶ ساعته می توانند به سایت این دانشگاه به نشانی اینترنتی https://sums.ac.ir/R-hktzNxe مراجعه کنند.

دیدگاه