افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم در فارس

  • 14 تیر 1400 - 8:28
افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان، شاهد روند افزایشی تعداد بیماران با وضعیت وخیم جسمی و نیازمند مراقبت‌های ویژه نسبت به روزهای گذشته هستیم.

دکتر عبدالرسول همتی یکشنبه ۱۳ تیر در جلسه اعلام آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، وضعیت کنونی را نگران کننده دانست و اضافه کرد: تعداد بیماران مثبت یا دارای علائم مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های فارس بستری هستند به عدد ۱۳۲۴ نفر رسیده است.

همتی تعداد افراد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های فارس را ۱۷۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در فارس جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۷۸ هزار و ۹۵۵ تست تشخیصی مولکولی در فارس تهیه و به شناسایی ۲۸۰ هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت منجر شده است، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۱۴ هزار و ۱۷۹ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۱۸ هزار و ۲۷۴ بیمار مثبت منتهی شده است.

او مجموع کل بیماران شناسایی شده در استان فارس از ابتدای همه‌گیری کروناویروس صبح ۱۳ تیرماه را ۲۹۸ هزار و ۵۸۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد خوشبختانه ۲۷۰ هزار و ۱۲۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون علوم پزشکی شیراز همچنین از افزایش میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران بستری در بیمارستان های استان فارس خبر داد و به شهروندان توصیه کرد که در صورت داشتن علائم مشکوک، از مراجعه مستقیم به بیمارستان پرهیز کرده و تنها به مراکز ۱۶ ساعته مخصوص درمان سرپایی یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

همتی تصریح کرد: تمام افراد جامعه چه افرادی که واکسن دریافت کرده یا کسانیکه هنوز واکسن نزده اند، باید نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، پرهیز از حضور در تجمعات ترحیم و شادی و حضور در مکان های سربسته، حساسیت جدی داشته باشند.

دیدگاه