کاهش تعداد مبتلایان کرونا در فارس

  • 31 خرداد 1400 - 8:26
کاهش تعداد مبتلایان کرونا در فارس

براساس اعلام آمار جدید، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس بعد از مدت‌ها به کمتر از هزار نفر کاهش یافته است؛ هرچند کارشناسان صاحبنظر، اعتقاد دارند که روند شیوع این بیماری، نموداری سینوسی دارد و به همین دلیل تعداد مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌ها، با افزایش و کاهش طی روزهای مختلف مواجه است.

به گزارش ایسنا، تعداد مبتلایان به کرونای بستری در بیمارستان‌های استان فارس بعد از هفته‌های متمادی، به کمتر از هزار نفر رسید و این آمار در کنار کاهش تعداد فوتی‌ها و تک رقمی شدن مرگ‌های روزانه، نشانه‌ای از نزولی شدن نمودار شیوع بیماری ست، اما کارشناسان صاحبنظر و مسئولان اعتقاد دارند که اگر حساسیت شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته و مستمر شود، شاهد اوج گیری مجدد موارد ابتلا و مرگ خواهیم بود.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، یکشنبه ۳۰ خرداد در اعلام آخرین آمارها در خصوص وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های فارس بستری هستند، به ۹۸۳ نفر کاهش یافته و از این بین ۱۲۱ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

دکتر عبدالرسول همتی با یادآوری اینکه شمار افراد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، همچنان بالا است، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار کل فوت شدگان این استان به ۴۷۴۵ نفر افزایش یافته است.

همتی از افزایش تعداد آزمایش‌های تشخیصی مولکولی در فارس به ۹۴۷ هزار و ۴۷ فقره خبر داد و اعلام کرد که با انجام این تعداد آزمایش، ۲۷۰ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون در فارس ۱۰۹ هزار و ۹۶۱ مورد تست سریع انجام و با این روش ۱۷ هزار و ۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در فارس را از ابتدا تاکنون ۲۸۷ هزار و ۸۹۳ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که خوشبختانه ۲۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

پیامک مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون

همتی با اشاره به اینکه تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم از امروز در استان فارس آغاز شده است، تنها مرجع قابل اطمینان برای مراجعه افراد به مراکز واکسیناسیون را، پیامک ارسالی از سامانه سلامت اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به شهروندان در استان فارس گفت: کسانیکه دوز اول سینوفارم را دریافت کرده‌اند، تنها و تنها در صورت دریافت پیامک، راس زمان اعلامی، به نشانی ذکر شده در پیامک مراجعه کنند.

همتی خاطرنشان کرد: سایت‌های خودرویی پارک کوهستانی دراک و ورزشگاه پارس شیراز، صرفا برای تزریق واکسن به سالمندان و افراد فاقد توانایی جسمی و حرکتی پیش بینی شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، تصریح کرد: روند کاهشی و انجام واکسیناسیون کرونا، به معنای پایان رعایت پروتکل های بهداشتی نیست؛ ویروس کووید۱۹ همچنان در حال چرخش بوده و همه افراد خصوصا کسانیکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

همتی از شهروندان درخواست کرد که همچنان مثل سابق با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی، از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

دیدگاه